Gå til innhold

Guide: Slik rooter du HTC-telefoner


Anbefalte innlegg

Det fareskiltet er i hver fall helt normalt på Legend. Jeg vet ikke helt hva som skal gjøres på Hero når den kommer, men har funnet denne tråden. MERK: dette er for CDMA-versjonen av Hero, men problemet kan være det samme. Sjekk at du har riktig fil, filnavn og plassering av filen. Hvis ikke dette hjelper anbefaler jeg deg om å spørre her.

 

 

Takk : ) Fant ut at jeg flashet feil fil har nå rootet telefonen og installert Vanillain1.1 ROM. Men skulle gjerne byttet ROM til noe litt bedre. Har prøvd ROM Manager, men hver gang jeg trykker på Download ROM, så får jeg bare ett alternativ: CyanogenMod. Men når jeg trykker på det så får jeg jeg feilmelding. Får vel bare installere ROM's på den vansklige måten. Noen som vil anbefale noen ROM's?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke tar feil så betyr 0.92 at du har en av de nyeste Desire-ene med SLCD-skjerm. Disse er mulig å roote, men som mikkello sier så må dette gjøres med svart skjerm. Så hvis jeg hadde vært deg så ville jeg heller ventet litt, så kommer det sikkert en enklere metode om ikke så lenge.

Det er fullt mulig å roote uten noen svart skjerm. Begynner å bli noen dager siden det der ble utdatert informasjon nå.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768256&highlight=root (diskusjon/chrome plus er klikk, og jeg orker ikke mekke bb-url-tag manuelt)

Riktig det, downgradet, rootet og installerte Leedroid 2.0a i går på en SLCD med Froyo uten problemer. Brukte denne guiden.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768256

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på hva det kan være, men etter det jeg har lest så bør du prøve med en eldre versjon av Flashrec. Helst 1.1.2 Link

 

Takk for svar :)

Fjernet 1.1.3 og la inn 1.1.2 istedet, men får fortsatt samme beskjed opp igjen når jeg trykker "backup recovery image".

Jeg regner med at tekstruten skal vært tom når første del av prosessen startes?

Uansett så står det en link til nedlasting av en image i tekstruten når flashrec startes:

 

http://zenthought.or...ery-1.4.32a.img

 

Lastet det ned via programmets download knapp og prøvde på nytt uten at det hjalp. Litt usikker på hvor filen havnet, ikke på minnekortet ihvertfall ifølge astro.

Lenke til kommentar

En flott artikkel som virkelig amobil fjortjener ros for. Det er mange kilder for info og guides til rooting og disse varierer i kvalitet og lesbarhet for forskjellige folk. Denne artikkelen har et språk som skal være forståelig for de fleste og viser at rooting er ikke bare for den drevne hacker, men fullstendig mulig og gir fortjeneste i form av ROMs og programmer som ligger utenfor produsentenes alternativer.

 

Bra sak!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har gjort et par forsøk til med å roote Hero'en min, men jeg står fast, så jeg kunne trengt litt hjelp.

Har avinstallert Flashrec 1.1.2 og reinstallert det flere ganger og

tør egentlig ikke å gjør så fryktelig mye utenom det som står i guiden i frykt for å ende opp med en ubrukelig telefon -

uten at jeg vet hva som egentlig skal til for at sistnevnte faktisk skjer.

 

Grunnen til at jeg så gjerne vil roote telefonen min er hovedsaklig mulighetene for full markedstilgang samt en raskere telefon med Froyo uten Sense Grensesnittet.

 

Se tidligere post (side 2) for mer info.

 

 

Takker for alle svar :)

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har gjort et par forsøk til med å roote Hero'en min, men jeg står fast, så jeg kunne trengt litt hjelp.

Har avinstallert Flashrec 1.1.2 og reinstallert det flere ganger og

tør egentlig ikke å gjør så fryktelig mye utenom det som står i guiden i frykt for å ende opp med en ubrukelig telefon -

uten at jeg vet hva som egentlig skal til for at sistnevnte faktisk skjer.

 

Grunnen til at jeg så gjerne vil roote telefonen min er hovedsaklig mulighetene for full markedstilgang samt en raskere telefon med Froyo uten Sense Grensesnittet.

 

Se tidligere post (side 2) for mer info.

 

 

Takker for alle svar :)

 

Som sagt stod jeg fast på samme sted som deg. Det du må gjøre er å nedgradere telefonen din til den originale HTC Hero RUU'en. Der det står at du har versjon 1.76.0001, betyr det noe annet. Så du må nedgradere, før du kan flashe/back up recovery.

For å nedgradere, last ned denne og kjør den mens telefonen er koblet til pcen. Hvis den ikke funker (som i mitt tilfelle), så kan du gå til denne siden og last ned den andre originale RUU'en (den er linket til på punkt 20, så bare scroll ned dit).

Lenke til kommentar

Har nå prøvd begge versjonene du linket til.

Kom et stykke under første forsøk - telefonen ble startet på nytt i en egen modus, og pc'en installerte ekstra drivere.

Driver installasjonen krevde omstart av maskinen (kjører w7 64-bit), men jeg ventet for å se hva installasjonsprogrammet gjorde.

Da installasjonsprogrammet feilet startet jeg maskinen på nytt og prøvde om igjen med den andre filen.

Nå får jeg bare feilmelding 170: USB-tilkoblingsfeil, programmet finner ikke telefonen selv om HTC Sync finner den.

Dette skjer nå med begge versjonene av installasjonsprogrammet.

Ifølge readme filen kan jeg tilbakestille telefonen og kjøre RUU på nytt, men hvordan gjør jeg det?

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Har nå prøvd begge versjonene du linket til.

Kom et stykke under første forsøk - telefonen ble startet på nytt i en egen modus, og pc'en installerte ekstra drivere.

Driver installasjonen krevde omstart av maskinen (kjører w7 64-bit), men jeg ventet for å se hva installasjonsprogrammet gjorde.

Da installasjonsprogrammet feilet startet jeg maskinen på nytt og prøvde om igjen med den andre filen.

Nå får jeg bare feilmelding 170: USB-tilkoblingsfeil, programmet finner ikke telefonen selv om HTC Sync finner den.

Dette skjer nå med begge versjonene av installasjonsprogrammet.

Ifølge readme filen kan jeg tilbakestille telefonen og kjøre RUU på nytt, men hvordan gjør jeg det?

 

Usikker på hva det betyr, da jeg bruker Windows Vista 32-bit. Kan hende du må lage et goldcard, men det er en lang og kjedelig prosess. Først bør du prøve og laste ned AndroidSDK and drivers på dataen din, for så å prøve nedgraderingen igjen. Her(med video) er en fin guide som viser hvordan man gjør dette. Hvis detheller ikke funker, må du nok lage goldcard. Da bør du gå til denne guiden som også har en video som viser hvordan man gjør det. Les nøye og gjør det videoen sier, så er du sikker på at du får rootet den.

 

Håper den er til hjelp.

Lenke til kommentar

Usikker på hva det betyr, da jeg bruker Windows Vista 32-bit. Kan hende du må lage et goldcard, men det er en lang og kjedelig prosess. Først bør du prøve og laste ned AndroidSDK and drivers på dataen din, for så å prøve nedgraderingen igjen. Her(med video) er en fin guide som viser hvordan man gjør dette. Hvis detheller ikke funker, må du nok lage goldcard. Da bør du gå til denne guiden som også har en video som viser hvordan man gjør det. Les nøye og gjør det videoen sier, så er du sikker på at du får rootet den.

 

Håper den er til hjelp.

 

Har lasta ned ASDK og sett videoen, den viser vel mest hvordan man installerer programmet og hva man skal gjør hvis det ikke går. Programmet i seg selv forstår jeg ikke så mye av, kan hende jeg bør sette meg litt nøyere inn og lese en del om før jeg uttaler meg om det. Goldcard kan jeg ikke lage da det står at jeg må ha en MicroSD kortleser, men dette skulle vel egentlig bare gjelde for operatørlåste mobiler?

Det greieste for min del hadde vært om det faktisk var like enkelt å roote en HTC mobil som i guiden da det å sette seg inn i alt dette ekstraarbeidet blir litt vel komplisert.

Forstå meg riktig, jeg setter virkelig pris på hjelpen du har gitt meg, jeg håpte bare på at det ikke skulle være så vanskelig å roote en mobil når andre sier de gjorde det på 5-10 minutter første gangen.

Lenke til kommentar

Problemet ditt er et driverproblem, noe som skyldes det mindreverdige operativsystemet du har på maskinen din. :p

 

Men fra sannferdig spøk til Haalvor, kjør linux-utgaven i stedet. Last ned en linux live-cd eller liveusb, og start opp fra den. Ingen endringer på maskinen din, og problemfri root. ;)

Lenke til kommentar

Det er ganske komplisert ja. Kan ikke nekte for det. Men tar maks 30 minutter hvis du bare følger det videoen sier. Og nei, jeg skjønner ikke hva amobil mener med at Goldcard bare trengs vis du er operatørlåst, fordi jeg tror ikke det har noe med det å gjøre. Og det der med micro-sd kortleser: jeg hadde heller ikke en, men kjøpte det på Clas Ohlson for 45kr. Funka lett. Så du må nok ofre litt tid og penger, hvis du skal roote den.

 

Men det er absolutt verdt det altså! Kjører EzheroROM + overklokking. Heroen flyr som en drøm :)

Lenke til kommentar

Takk for tipset NGZ :p

Har jo en Ubuntu 10.04 (x64) live-cd liggende.

Men hva gjør jeg videre etter å ha startet opp Ubuntu?

Har lite (eller ingen) peiling på linux som PC OS, og .exe filer kan ikke uten videre brukes.

Etter at du har startet live-cd-en, følger du bare guiden her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768256

 

Hsuk at du må være i samme mappe i terminalen som der du har lastet ned filen. Det letteste er bare å laste den ned til hjemmeområdet, for det er der terminalen er når du åpner den. Ellers kan du bla deg frem til riktig mappe med cd /filsti/fremtil/mappenmedfilen først. (eks: "cd /home/brukernavn/downloadedstuffnshit")

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...