Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mer sliten om morgenen enn før jeg legger meg...

Patience

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla

Jeg har et problem jeg begynner å blir litt lei av;

Jeg er mer sliten når jeg står opp om morgenen enn jeg er når jeg legger meg. Våkner om morgenen etter bare 5 timer, og har så full urinblære at jeg tror jeg skal sprenges. Det verker i hodet og jeg må bare på do. Altså har jeg vært "våken" og pissetrengt i timesvis. Kanskje jeg i realiteten kun har sovet ca 3 timer med normal søvn.

Jeg har vært å testet meg for urinveisinfeksjoner men intet funnet.

Tar jeg en sovetabelett er situasjonen annerledes. Da kan jeg sove i 8-9 timer og våkne frisk og utvilt med bare halvfull blære..

I løpet av en arbeidsuke, så sier det seg selv at jeg blir svært svært sliten. Faktisk så sliten at jeg har problemer med å tale.

Så, er det noen som har tilsvarende erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du en sykdom av en eller annen karakter?

Det du sliter med er en typisk bieffekt av enten kronisk sykdom eller lang tid med dårlig søvnmønster.

Jeg er kronisk smertepasient og har sliti med akkurat det samme i mange år, helt til jeg fikk akupunktur mot problemene. Både søvneproblemet og urinproblemet.

Jeg går til akupunktur en gang i uka men det er fordi jeg er syk, hvis det ikke feiler deg noenting så vil 3-4 behandlinger antagelig hjelpe deg slik at du får sove hele natta uten å slite med full blære.

Jeg antar at du ikke drikker noe særlig på kvelden.

Skrevet

Jeg har akkurat de samme symptomene og har Søvn Apne.. Det er en et syndrom hvor man stopper å puste mange ganger i timen mens man sover, og dermed får lite til ingen dyp søvn..

Dog, det hadde ikke blitt løst med sovetabletter da det er fysisk obstruksjon i halsen..

Men hodepine og Nocturia (som mye urin på natten heter) kan være symptom på apne, og mangel på okysgen til hjernen..

Som alltid: Gå til legen!

Skrevet (endret)

Takker for mange gode svar..

Jeg er nok ikke syk. Jeg har en ekstremt god helse og immunforsvaret mitt imponerer meg bestandig. Har ikke hatt en sykedag på godt over 2 år. Influensa varer i 1 dag, deretter går det over til 3 dagers forkjølelse.. så er det over..

Men jeg har hørselshemming. Det har nok bidratt til vanskelighetene med å "slå av" lytteposten. Er flere hørselshemmede som sliter med dette problemet.

Men jeg skulle så gjerne vært det foruten. Dessverre er det slik at legene i Oslo er mere opptatt av å komme seg videre til neste pasient enn å hjelpe, så det blir aldri en løsning på problemet...

Endret av Patience

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...