Gå til innhold

RAM til AMD Phenom II X4 965 og Gigabyte GA-790XTA-UD4 ?

N1ko

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg ser etter RAM til DETTE oppsettet. Fant denne OCZ rammen på salg hos netshop, er dette noe jeg burde slå til på ?

Du kan forresten også si ifra hvis jeg burde bytte HK eller CPU :)

EDIT: Hadde vært greit om de hadde rammen på Netshop, da jeg mest sansynelig skal bestille opsettet jeg linka til + Fractal Design R3

Endret av N.N
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den rammen ser grei ut.

Jeg ville for samme summen valgt et nyere hovedkort med AMD sitt nyeste brikkesett. Rammen over står også på hovedkortets liste over ram som de har testet det mot.

Link

Ellers så kan du vurdere om du ønsker 4 eller 6 kjerner.

X6 1055T

X6 1075T

X6 1090T

Skrevet

Alternativet er å legge ca 500 kroner ekstra i det for å få 890FX brikkesett som f.eks ASUS M4A89TD PRO/USB3.

Du får for 1000,- med et 890GX både Crossfire X og SATA 3 men hvis du har råd så er det bare å kjøre på :thumbup:

Skrevet

Tror jeg går for USB3 versjonen av kortet du linka først, ser også at det er enbefalt av Hardware.

BTW: Du vet tilfeldigvis ikke hvor man får tak i de superawesome oransje Gigabyte SATA kablene?

Skrevet

Fant en nytt kort som jeg helelr går for, da jeg digger Gigabyte kortene! Det har allt det nye, som USB3 osv og den nye amd chipset greia.

Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Må bare sjekke om det støtter rammen og prosessoren...

Hva synnes du, og hvor ser man om kortet støtter rammen?

Skrevet

Rammen var ikke på lista til Gigabyte kortet, hvis ikke noen kan anbefale meg noe minne til GA-890GPA-UD3H så går jeg heller får det litt kjedeligere asus kortet :p

Skrevet

Faen ass, det irriterer meg at det finnes forskjellige hovedkort og minnebrikker i tusenvis :p

Da er det bra å ha hyggelige forum folk som hjelper deg vett :D

Skrevet

Synes det er værst med minnebrikker, spesielt siden hovedkortprodusentene kun tester med et utvalg. Lykke til med oppgradert rigg :thumbup:

Skrevet (endret)

Jo, takk :D Blir nok det Asus kortet med minnet som var på salg på netshop. Bestiller i morgen, siden banken (pappa) har lagt seg :p

Endret av N.N
Skrevet

Håper da det, Jeg mente USB3 versjonen av kortet forrestem :)

Det kan ikke være dårlig når det er anbefalt av HW og fikk Gold Reward ac Overclockersclub.

Forresten, hva er vitsen med integrert skjermkort på sånne hovedkort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...