Gå til innhold

Bygge pc - Handleliste bra nok?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har tenkt å bygge meg ny pc. Har satt opp denne handlelista. Den er tenkt til gaming, og film. Samt noe bilde og filmredigering.

 

Hvordan vil denne kunne dra spill?. Tenker da å kjøre nyeste, og "tunge" spill på max.

 

Noe hardware som bør byttes ut på lista, eller noe som bør legges til?

 

Kan nevne at jeg har Dvd-rom/brenner, tastatur og mus.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=830914&su=6F325BE6-10AF-4391-B0ED-2FBA5816E1BB

 

Takker for all hjelp!

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Max er nok å strekke det en smule, til det er skjermkortet for dårlig.

Du kan bytte ut det hovedkortet med et til under 1000kr, poweret ditt kan også byttes med et 650watt hvis du da ikke klarer å tyne inn et veldig bra skjermkort.

 

Cpuen er litt overkill for ren spillytelse men siden du skal redigere film så ville jeg beholdt den.

 

Bruk penga du sparer på rimeligere hovedkort og power på ett bedre grafikkort. Og pass på at du velger kompatibelt minne til det nye hovedkortet.

Lenke til kommentar

Max er nok å strekke det en smule, til det er skjermkortet for dårlig.

Du kan bytte ut det hovedkortet med et til under 1000kr, poweret ditt kan også byttes med et 650watt hvis du da ikke klarer å tyne inn et veldig bra skjermkort.

 

Cpuen er litt overkill for ren spillytelse men siden du skal redigere film så ville jeg beholdt den.

 

Bruk penga du sparer på rimeligere hovedkort og power på ett bedre grafikkort. Og pass på at du velger kompatibelt minne til det nye hovedkortet.

Hovedkort til core i7 930 til under 1000 kr? Lykke til....

Eneste måte er å skifte til 1156 socket der hovedkort er billigere.

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Vil anbefale å skifte disk til denne

Raskeste 7200rpm disken på markedet til samme pris og størrelse :)

2x GTX 460 i SLI vil kunne kjøre alle spill på max. Vet ikke hvor mye bedre GLH versjonen er, men du kan alltids kjøpe to av disse på Dustin mens det ennå har kampanje.

Faktisk så bør du vurdere å sette opp en prisguide med alle komponentene dine for å finne billigeste butikk. Kan garantere at du vil spare rundt 800-1000 kr bare på å skifte butikk og du vil da ha råd til enda et GTX 460 :w00t:

 

EDIT: Ved kjøp av to grafikkort må du beholde strømforsyningen eller kjøpe en tilsvarende med 750w, men vil ikke anbefale det siden den du har er forholdsvis billig i forhold til mange andre

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Vil anbefale å skifte disk til denne

Raskeste 7200rpm disken på markedet til samme pris og størrelse :)

2x GTX 460 i SLI vil kunne kjøre alle spill på max. Vet ikke hvor mye bedre GLH versjonen er, men du kan alltids kjøpe to av disse på Dustin mens det ennå har kampanje.

Faktisk så bør du vurdere å sette opp en prisguide med alle komponentene dine for å finne billigeste butikk. Kan garantere at du vil spare rundt 800-1000 kr bare på å skifte butikk og du vil da ha råd til enda et GTX 460 :w00t:

 

EDIT: Ved kjøp av to grafikkort må du beholde strømforsyningen eller kjøpe en tilsvarende med 750w, men vil ikke anbefale det siden den du har er forholdsvis billig i forhold til mange andre

 

Hei :) Takker for tips. Kunne du vært så snill å putta sammen ei pakke til meg på Dustin utifra dine forandringer og tips?

 

Hadde blitt evig takknemlig..

 

Mvh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...