Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele ADSL


Anbefalte innlegg

Hey, jeg har endlig nå fått adsl fra telenor tok bare 1mb og 1 uke =)

 

Jeg har et nettverks kort i PC-en min som e kobla til en switch som e derfra kobla til adsl modemet, og jeg kobler meg fint på nette, men jeg har også en annen pc kobla til switchen , jeg lurte på ka jeg må gjøre for og få den også på nette, hørte rykter at jeg trenger 2 nettverks kort i min pc kor den enne går til modem og den andre til switch stemme dettte?

 

Noen som har noen URL kor jeg kan lese om kordan og dele adsl koblinga mi i win2k?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-10-13 12:49, flabben2k skrev:

Hey, jeg har endlig nå fått adsl fra telenor tok bare 1mb og 1 uke =)


Jeg har et nettverks kort i PC-en min som e kobla til en switch som e derfra kobla til adsl modemet, og jeg kobler meg fint på nette, men jeg har også en annen pc kobla til switchen , jeg lurte på ka jeg må gjøre for og få den også på nette, hørte rykter at jeg trenger 2 nettverks kort i min pc kor den enne går til modem og den andre til switch stemme dettte?


Noen som har noen URL kor jeg kan lese om kordan og dele adsl koblinga mi i win2k?



 

Siden modemet ikke har en router funksjon, kan du få routing problemer, noe som kan forsinke ytelsen. Tapet blir større med flere maskiner tilkoblet switchen. En annen del er sikkerheten når du kobler modemet til switcher gir du inntrengere fri adgang til ditt netverk. Bruker du ICS i Win98se, win2000 eller WinXP. Kan du benytte Norton security til å filtrere bort uønskede påloggings forsøk og andre ufyslige ting.

 

Selv bruker jeg er blanding av sikkerhet oppsett i Win2000, Norton Internett Sec og ZonAlarm Pro.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått meg 2 nettkorte i min pc, det enne går til modem og har automatisk ip, det andre går til switchen , og fra switch til min bror sin pc. Min bror har på automatisk ip , så jeg lure på skal om jeg sette opp 192.168.0.1 på det nettverks korte som e kobla til modemet eller switchen og når jeg velger egenskaper på adsl koblinga kan jeg velge mellom det begge nettkortene når jeg skal dele, skal jeg velge det til modemt eller switch?

 

Har noen en grundig forklaring kordan man dele adsl i win2k?

Lenke til kommentar

Fikk det endlig til, fjerna det andre nettkorte, så nå har jeg bare et nettkorte i PC-en kobla til switch så til adsl modem, min bror til switch.

 

Så va det bare og installere Sygate for win2k på begge pcene, jeg valgte jo seff Host og brorn min Client, og så "BOM" så va nette oppe =)

 

Så om noen andre sliter med og dele adsl, ta og test sygate, det funge hest!

 

 

=)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-17 16:25, flabben2k skrev:

Fikk det endlig til, fjerna det andre nettkorte, så nå har jeg bare et nettkorte i PC-en kobla til switch så til adsl modem, min bror til switch.


Så va det bare og installere Sygate for win2k på begge pcene, jeg valgte jo seff Host og brorn min Client, og så "BOM" så va nette oppe =)


Så om noen andre sliter med og dele adsl, ta og test sygate, det funge hest!



=)


 

Det mulig du kan bruke denne måten med bare to PC-er, men med mange clienter får du et routing problem mellom LAN og WAN. Dette kan by på stor tap i hastigheten effektiviteten på nettverket. Du må også ha sikkerhets programmer er eller firewall på alle PC-er.

 

Med modemet tilkyttet direkte til switchen har du ingen sikkelig routing mellom ditt Lan og Internett (WAN). En HUB opererer på LAG 1, en switch på LAG 2 og router på LAG 3. (helt enket) Det er bedre med en switch en med en HUB, men en router er absoluttt å foretrekke. Helst med en brannvegg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...