Gå til innhold

Hvordan får jeg tilgang PEAR pakker?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som enkelt kan fortelle meg hvordan jeg får tilgang til PEAR pakker på mitt webhotell. Jeg benytter et webhotell med SSH tilgang, men har ikke noe greie på hverken GNU, Unix, Linux, Bash, .bashrc filer og annet som jeg kommer over når jeg forsøker å finne dette ut. Er det noen som evt. vet om noen gode bøker eller nettsteder som omtaler dette.

 

Jeg har sett litt på http://pear.php.net/manual/en/installation.shared.php, men får det ikke til å fungere. Blant annet står det:

'..add ~/pear/bin to your path as the first entry in .bashrc (or whatever your startup file is),..'

Noen som vet hvordan jeg gjør det? :hmm:

Endret av ttsam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først bør du finne ut om webhotellet ditt allerede har PEAR installert, dette gjør du ved å skrive pear i terminalen. Hvis du ikke får feilmelding er PEAR installert. Hvis så er tilfellet at PEAR er installert, installerer du bare pakker ved å kjøre pear install pakke_navn.

 

Om det ikke er installert bør du forhøre deg med webhotellet ditt om du kan få det installert, for det er ikke sikkert du kan gjøre det selv.

 

Selv foretrekker jeg å bundle alle biblioteker og pakker til applikasjonen før jeg deployer ved å "fryse" alt til mappen vendor/. Dette gjør det enklere å være sikker på at man alltid har de samme pakkene overalt.

Lenke til kommentar

Først bør du finne ut om webhotellet ditt allerede har PEAR installert, dette gjør du ved å skrive pear i terminalen. Hvis du ikke får feilmelding er PEAR installert. Hvis så er tilfellet at PEAR er installert, installerer du bare pakker ved å kjøre pear install pakke_navn.

 

Om det ikke er installert bør du forhøre deg med webhotellet ditt om du kan få det installert, for det er ikke sikkert du kan gjøre det selv.

 

Selv foretrekker jeg å bundle alle biblioteker og pakker til applikasjonen før jeg deployer ved å "fryse" alt til mappen vendor/. Dette gjør det enklere å være sikker på at man alltid har de samme pakkene overalt.

 

 

Hei og takk for svar.

Jeg får feilmelding når jeg skriver pear så da er den vel ikke installert. Når jeg skriver ls -l så får jeg opp en tom fil som heter pear.

I guiden for installering av PEAR står det blant annet:

----------------------------------------------------------------------

Then, if you add ~/pear/bin to your path as the first entry in .bashrc (or whatever your startup file is), and run the command:

-----------------------------------------------------------------------

Vet du hvordan jeg gjør dette. Hvor ligger .bashrc?

 

Videre:

------------------------------------------------------------------------

$ pear install -o PEAR

----------------------------------------------------------------------

Hva skjer når jeg gjør dette. Har gjort det før og fått feilmelding.

 

Og et dumt spørsmål. Hva betyr ~ ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...