Gå til innhold

Finnes cd-spiller/stereonlegg med audio inn?


Anbefalte innlegg

Jeg flyttet nylig inn i liten leilighet. Orker ikke lenger alle ledningene og min "enorme" receiver. Jeg har PS3 og get-hdtv-boks.

 

Tenkte å kjøpe meg et minianlegg med cd-spiller. Finnes det stereonalegg med audio inn? Gjerne digitalt! (sånn at jeg kan koble ps3 og get via hdmi til tv, og tv til anlegg). Gjerne også med analog inn sånn at jeg spille av fra pc.

 

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste minianlegg har audio inn, men som oftest kun analogt. Enkelte har også optisk inn.

 

Virker som om anlegget du har tenkt å kjøpe deg skal brukes mye allround, altså tv, spilling, film og musikk?

 

Hva er budsjettet ditt? Hvor stor er stua systemet skal plasseres i? Du er lei av receiveren og slikt du har nå, hva konkret er feil med receiversystemet? Har du altfor store høyttalere og feil kabelkontakter på den feks?

 

Anbefaler å se på et alt i ett-system med 2 høyttalere og subwoofer. Finnes mange slike som har 2 HDMI-innganger feks :). Da blir det lite kabling. Men må høre litt mer om bruk og budsjett før jeg kan anbefale noe.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Nå har jeg Sony std-db1080 receiver. Den er noen år gammel, men kraftig nok, fungerer fint osv så jeg har absolutt tenkt til å beholde den til jeg kan få meg et eget filmrom f.eks.

 

Før den tid ønsker jeg meg et mindre anlegg, og to små høyttalere som spiller middels bra++. Som du skjønte så kommer det nok til å være mye allround-bruk, ja.

 

Sånn jeg altså så for meg så tenkte jeg å koble PS3 og GET inn til tv med hdmi. Og så lyd derfra til den nye cd-spiller/stereoen. Vil også kunne spille ifra spotify fra pc. (så philips hadde trådløs overføring via wifi fra pc. Det hadde vært genialt. har andre det? de så litt store ut. dette var en anekdote.)

 

Tar imot alle tips med dens største glede. Budsjett: litt usikker her. Det kommer an på hva jeg får for pengene. I utg.pkt tenkte jeg 2-3 tusen, men hvis jeg får noe langt bedre for dobbel pris kan jeg godta det (det er ingen skam å spare litt).

 

Har søkt litt rundt og fant noen små anlegg m/cd til 2-3 tusen med audio inn, men ikke med digital. Hva taper jeg egt på å ha analog lyd når man bare har to høyttalere uansett?

 

(Når jeg tenker meg om er det kanskje tull å betale 5 tusen for dette.. da kan jeg like gjerne klemme til med 5.1 pkt lyd? Vil imidlertid ikke ha 5 høyttalere her i stua nå.)

 

 

Tar imot, som sagt, god råd med stor takk! :)

Lenke til kommentar

De fleste tver overfører bare stereolyd ut, og skal du ha analogt ut fra tven blir det enten via hodetelefonutgang (drittlyd) eller via scartkontakt (med adapter foran = kronglete).

 

Det klart enkleste er å ha et system med 2 hdmi-innganger, og 1 utgang. Da slipper du unna med færrest kabler.

 

2.1 foreslo jeg siden du var lei av alle kablene.

 

Men, om du vil ha surround, så er dette her helt genialt:

http://www.lg.com/no/tv-audio-video/hjemmekino/LG-HB905SA.jsp

 

5.1, 2 hdmi-innganger, optisk inngang osv. Innebygget blurayspiller av bedre kvalitet enn PS3 sin, iPod-docking og nettverksinngang, så du kan streame musikk, film og bilder fra pcen :).

 

Spotify-støtte eksisterer ikke, men de fleste pcer har optisk lydutgang så du kan koble til uten problemer.

 

Og lyden er glimrende :).

Lenke til kommentar

Ok, takk for det. Hørtes bra ut!

Ideen din er altså:

hdmi fra ps3 til stereo.

Hdmi fra GET til stereo.

Hdmi fra stereo til tv.

?

 

Så bildene går også via stereo?

 

 

Tv-en min har for øvrig optisk ut.

 

Har du et alternativ i en billigere klasse (2.1 f.eks)?

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...