Gå til innhold

Oppgradering, mest for pengene!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fra før pc oppsettet, Asus P4P800, P4 2.6ghz, 1gb minne, Radeon 9600 PRO, S-ATA 80 GB. Dette ble kjøpt inn for mange år siden ved hjelp av dere på hardware.no og har fungert svært godt!

 

Nå har jeg skaffet meg en veldig bra TV (Philips 47pfl8404h) og tror kanskje jeg vil trenge en litt bedre pc og to HDMI utganger (en til skjerm og en til TV). Jeg bruker pc'en mest til surfe, film osv. og tenker på prøve meg på litt HD filmer og bluray. Kanskje prøve å spille litt spill også.

 

Jeg har fra før en ny strømforsyning, s-ata harddisk, skjerm og kabinett.

 

Jeg har først tenkt til å bruke rundt maks 3000 NOK. Men er dette nok for å få noe som er verdt å jobbe med?

 

Et forslag for å begynne med er:

Hovedkort: ASUS M4A785D-M PRO - 557 NOK

CPU: AMD Athlon II X2 245 - 495 NOK

Minne: Corsair XMS2 DDR2 PC6400 2x2gb - 895 NOK

BluRay spiller: LiteOn - 535 NOK

TOTALT: 2482 NOK

 

Takker for tips og innspill!

Endret av Christopher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessoren er mye raskere enn din gamle P4. Det er det ingen tvil om. :thumbup:

 

Jeg ville gått for en kjerne til for et par kroner mer, det vil gi deg bedre muligheter for å gjøre flere ting samtidig pluss at programvare som utnytter flere enn 2 tråder vil også være raskere på den.

 

Når det gjelder hovedkortet så er det et AM2+ hovedkort som støter AM 3 prosessorer.

Jeg ville heller gått for et rent AM3 hovedkort med DDR 3 minne. Dette koster ca de samme men du får en mer fremtidsrettet pc som du kan oppgradere senere.

 

Blu-Ray spilleren kjenner jeg ikke så der må andre komme med kommentarer.

 

Her er forslag til nytt oppsett innenfor 3000,-

 

Link til prisguiden.

Lenke til kommentar

Prosessoren er mye raskere enn din gamle P4. Det er det ingen tvil om. :thumbup:

 

Jeg ville gått for en kjerne til for et par kroner mer, det vil gi deg bedre muligheter for å gjøre flere ting samtidig pluss at programvare som utnytter flere enn 2 tråder vil også være raskere på den.

 

Når det gjelder hovedkortet så er det et AM2+ hovedkort som støter AM 3 prosessorer.

Jeg ville heller gått for et rent AM3 hovedkort med DDR 3 minne. Dette koster ca de samme men du får en mer fremtidsrettet pc som du kan oppgradere senere.

 

Blu-Ray spilleren kjenner jeg ikke så der må andre komme med kommentarer.

 

Her er forslag til nytt oppsett innenfor 3000,-

 

Link til prisguiden.

 

 

Tusen takk for veldig nyttige tips. Enig at et AM2+ kort sikkert er dårligere enn et rent AM3 kort som støtter DDR3. Tror jeg satser på noe sånt. Skal se litt i Trondheim om de har noe særlig inne og komme med et nytt oppsett.

 

Er det verdt å oppgradere for 3000 i forhold til det jeg har nå? Eller bør jeg vente til jeg kan bruke mer penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...