Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett spillet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da må det være Runes of Magic!

EDIT: Ble så lei nå at jeg måtte google. Det må være Neo Steam.

EDIT EDIT: Da jeg er rimelig sikker på at det rett (og at tiden er gått ut) legger jeg ut en ny oppgave.

Dette spillet har kommet til uendelig mange plattformer og er også blitt laget nyversjoner av. Dette er fra utgaven som gjorde at jeg forelsket meg i dataspill som 3-4 åring.

post-82468-0-18357400-1317108694_thumb.jpg

Endret av Blank-File
Skrevet (endret)

Defender of the Crown.

Vet jeg har rett så nytt bilde:

buero.jpg

Nok en gammel klassiker, nå også en app på iphone/ipad.

Endret av 2xjohn
Skrevet (endret)

Nok en av mine gamle favoritter. Ports of Call. Trodde i mange år at det het POC pga DOS. :)

Vet jeg har rett, så da tar jeg ny. Et av de mest avhengighetsdannende norske spillene gjennom tidene:

post-82468-0-29423900-1317118559_thumb.gif

Endret av Blank-File
Skrevet

Ok. Flere hint:

Kanskje ingen bombe at det er snakk om Commodore 64. Spillet har samme navn som et meget kjent bygg i Oslo. Spillet hadde heller ingen lagringsfunksjon, som førte til (i alle fall i vårt hus) at Commodoren gjerne sto på i flere uker av ganga.

Skrevet

Delta Force: Land Warrior

Kjører videre siden jeg er RIMELIG sikker på at det er Delta Force: Land Warrior

post-175221-0-85904300-1316798760_thumb.jpg

Morsomt at du svarte riktig og at du valgte det spillet jeg muligens har spilt mer enn Land Warrior som neste quiz :p

http://m0lder.net/daoc

Har vel samme gode smak da :p

Skrevet

hm...

Vel er det morsomt å gi folk en utfordring men... :blush:

Spillet er dansk og omhandler virksomheten danskekongen sanksjonerte i kattegat etter at den engelske marinen moste den danske i 1808.

(denne virksomheten er også del av spillets navn)

Håper det hjelper :)

Skrevet (endret)

Skrevet i BASIC rundt 1981, mannen som laget spillet jobbet i IBM, men de mente dataspill ikke hadde noen fremtid. Han gikk til et firma ved navn Danadata som distribuerte spillet.

Kildekoden til den engelske utgaven er fremdeles tilgjengelig på forfatterens nettside :thumbup:

edit: forøvrig... virksomheten danskekongen sanksjonerte kalles kapervirksomhet

Endret av grusgrus_InnleggNO

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...