Gå til innhold

10-13.3" CULV eller netbook med >=1366x768 og god batteritid?


Argyros

Anbefalte innlegg

Hallois!

 

Føler jeg har begynt å gå i sirkel og trenger hjelp med å finne og bestemme meg..

 

Jeg har sluttet i jobben for å reise et år. Mye blir i varmere strøk, så da tenker jeg det er greit med en matt skjerm så det også går an å bruke den utendørs i sollys..

 

Siden jeg skal reise i lang tid er det greit at den ikke tar så stor plass og veier lite, så tenker at 10-13.3" er aktuelt område.. Har ikke behov for optisk drev i den.

 

 

Bruksmønster: Nettsurfing, blogging og e-post, webcam-samtaler med hjemlandet, ip-telefoni, enkel programmering for android, lett bilde og videoredigering (ikke sånn heftig, men gjerne i forbindelse med bilder og videoklipp til bloggen). Den kan gjerne klare å kjøre starcraft 2 også, men det er absolutt ikke noe krav (og kanskje bedre for turen om det ikke går :whistle: )

 

Kort oppsummering av krav

- God batteritid (helst over 8 timer?)

- Størrelse: 10 - 13.3"

- Oppløsning: 1366 x 768 eller høyere

- Ikke sjenerende støy

 

Ytterligere ønsker

- Skjerm: Matt (ikke reflekterende i sollys)

- 3G

- Uten optisk drev for mindre størrelse/vekt

 

Prisnivå helst under 10.000,- kr

 

 

Veldig takknemlig for alle forslag :)

Endret av GKSaue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne posten vil jeg bruke til å liste alle aktuelle maskiner jeg finner og som blir foreslått.

 

ACER Travelmate TM8172T/ CORE I3/ 11.6"/ 2GB/ 250GB/ WLAN/ BT/ CAM/ FP/ WIN7 XPP (LX.TWN03.035)

http://www.studrab.no/PartDetail.aspx?q=p:3239967

- Genuine Windows® 7 Professional

- Intel Core i3 , 330UM

- 11.6" WXGA(LED-Backlit) 1366x768

- 2GB RAM

- 250GB(5.4k) HDD

- Intel® HD Graphics

- 802.11abg_Draft n

- BT 3.0

- 6 Cell (8+ Hours)

 

(Skal systematisere opplistingen litt mer når det kommer flere maskiner til listen)

Lenke til kommentar

Hmm, virker ikke som matt skjerm er så aktuelt for brukere på forumet her?

 

Fikk vite at man kan kjøpe anti-glare beskyttelsespapir til maskinene, samt at glossy kan være like bra i sollys som matt (ifølge enkelte), så da er ikke matt skjerm like viktig lenger. Om jeg kjøper glossy ser jeg hvordan det fungerer og kjøper evt antiglare om det blir et problem..

 

Setter derfor matt skjerm fra krav til ønske og endrer topic :)

 

 

Laptoper som står på listen som aktuelle foreløbig er dag:

 

Asus EEE PC 1005PR (10.1" 1366x768) ikke komt til norge enda.

Asus u35jc (13.3" 1366x768)

Asus ul30jt

 

..Noe tull med asus-siden, kommer med mer info og linker senere i dag..

Endret av GKSaue
Lenke til kommentar

Takk for godt tips :)

 

Litt skeptisk til batteriet, men foreløbig kun funnet den med 4-cellers som har teoretisk opptil 7 timer..

 

Får leite litt videre.

 

Edit: De jeg finner som er dyrere 6500,- (amentio.no med 4-cellers) er på abbo og gigashops.. opptil 9800,- kr, men der står jo ingen specs utenom overskriften på produktet - ubrukelig :thumbdown:

 

Oh well..

Endret av GKSaue
Lenke til kommentar

Den var vel den første jeg hadde tenkt å kjøpe, men leste så mye ymse om byggekvalitet på Acer, så når jeg skal være ute å reise i nesten et år så vil jeg minimere sjansen for pc-havari..

 

Og Asus ul30jt, u35jc og ul30vt gir bedre batteri i samme prisområdet.. Grafikkortet på acer'n er vel heftigere, men føler ikke det er et behov for mitt bruk - hadde vært mer kjekt å ha..

 

Når jeg ser på det nå ser det ikke ut some den timelinex'n har chiclet (eller hvordan det skrives) tastatur heller, og det har jeg fått litt sansen for (men heller ikke et must da..).

 

 

Argh, valgets kvaler :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...