Gå til innhold

Skal kjøpe ny PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tjaa, ser forsåvidt greit ut, men du BØR bytte rambrikker. Du har et hovedkort tilrettelagt for 3 minnekanaler, så å kjøpe ett sett med 2 brikker er dumt.

Du trenger 3 eller 6 minnebrikker.

 

Så jeg slipper å kjøpe ny PSU i første omgang altså!

 

har du noen forsalg til rambrikker ? Er veldig glad i Corsair, men har et budsjett på 10 høvdinger.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg gla i Mushkin. Det selges hos Netshop. Vurdert å sjekke priser på andre butikker enn Komplett? De ligger oftest etpar hakk over vedig mange andre nettbutikker hva pris angår.

 

Vurdert ATi-skjermkort? De er litt snillere på strømforbruk, samt at de har rimelig hyggelige priser. ATi 5850 er et veldig bra kort, støyer lite og ytelsen er meget god.

 

PSU-messig burde det gå fint. Den vil nok jobbe litt hardt under maks last (når du spiller), men det tåler de.

'Selv har jeg to strømforsyninger, én på 500W og en på 650W, kraftig overkill med andre ord. Men økonomisk sett var det mer gunstig å kjøpe én ny og beholde den gamle, enn å kjøpe en litt større og kaste den gamle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mushkin Redline er helt ekstremt bra RAM. Enig der, men tripple channel kittet koster nesten 2k, som blir litt dyrt.

 

https://prisguiden.no/produkt/106446

Disse OCZ 6GB PC3-12800 CL7.7.7.24 brikkene får du for kun 1000kr, som er helt vanvittig billig for noen brikker som gjør det grusomt bra.

 

Forøvrig vil 620W holde flott hvis du bare skal kjøre et grafikkort, og vil til nød holde til to 5850 også.

 

Vil anbefale enten 5850 eller 460 GTX. Ikke 470 GTX, da disse støyer, blir varme og trekker veldig mye strøm, og ikke er særlig prisgunstige heller :)

Endret av Maccan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig er jeg gla i Mushkin. Det selges hos Netshop. Vurdert å sjekke priser på andre butikker enn Komplett? De ligger oftest etpar hakk over vedig mange andre nettbutikker hva pris angår.

 

Vurdert ATi-skjermkort? De er litt snillere på strømforbruk, samt at de har rimelig hyggelige priser. ATi 5850 er et veldig bra kort, støyer lite og ytelsen er meget god.

 

PSU-messig burde det gå fint. Den vil nok jobbe litt hardt under maks last (når du spiller), men det tåler de.

'Selv har jeg to strømforsyninger, én på 500W og en på 650W, kraftig overkill med andre ord. Men økonomisk sett var det mer gunstig å kjøpe én ny og beholde den gamle, enn å kjøpe en litt større og kaste den gamle.

 

 

Har vurdet ATI, men har dårlig erfaring med det så har holdt meg til nvidia en stund ( sikkert bare vært utheldig, men uansett)

 

Når det gjelder støy, står skal dette gå greit, har planer om vannkjøling fremover.

Lenke til kommentar

Mushkin Redline er helt ekstremt bra RAM. Enig der, men tripple channel kittet koster nesten 2k, som blir litt dyrt.

 

https://prisguiden.no/produkt/106446

Disse OCZ 6GB PC3-12800 CL7.7.7.24 brikkene får du for kun 1000kr, som er helt vanvittig billig for noen brikker som gjør det grusomt bra.

 

Forøvrig vil 620W holde flott hvis du bare skal kjøre et grafikkort, og vil til nød holde til to 5850 også.

 

Vil anbefale enten 5850 eller 460 GTX. Ikke 470 GTX, da disse støyer, blir varme og trekker veldig mye strøm, og ikke er særlig prisgunstige heller :)

 

 

OCZ er også ganske greit valg, har gått for de merkene som jeg hat en del år. Så har ikke tenkt så veldig nytt, men blir nok at jeg går for disse.

 

Når har jeg ikke sjekket ut så mye, men er ikke forskjellen på 460 og 470 ganske stor ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...