Gå til innhold

Hundefører førstegangstjeneste


andreabf

Anbefalte innlegg

Hey!

 

Intressert i en varierende, gøy og utfordrende tjeneste? Søk hundeførertjenesten i MP'en! MPKP K9

 

Her får du opplæring i hundefag, politifag, stridsteknikk, overlevelse villmark, redningsarbeid, og snøskredsøk (avhengig av sesong). Disse tingene er det god mulighet for at du får prøvd deg på skarpt. Flere værnepliktige har vært med på å redde liv! Det er også populært å invitere oss på øvelse, så det kan bli et noen kule øvelser iløpet tjenesten.

 

Ett annet pluss med K9 er gode muligheter for å få jobb etter endt tjeneste. Har du lyst til å prøve deg på internasjonal tjeneste er dette en meget god vei å gå.

 

Tjenesten hos oss krever mye av deg. Så motivasjonen din er meget viktig! Men er du motivert, og gjør så godt du kan klarer du deg fint.

 

Når det gjelder perm så er ikke K9 plassen du går hvis du ønsker å tilbringe masse tid på andre ting. Tjenesten går ofte på kvelder og i helger i tilegg til vanlig tjeneste i arbeidstid. Dette er ikke et problem hvis du er motivert. Til gjengjeld får du etter min mening en av de mest givende førstegangstjenestene du kan ha!

 

Hvis du eller noen andre har spørsmål er det bare å spytte ut!

 

http://www.mil.no/felles/fkl/start/avdelinger/fmpa/forstegangs/article.jhtml?articleID=133382

 

Hilsen ansatt i hundetroppen i MP

Endret av kdeliass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de sa bare hundefører men en annen sa han fikk beskjed om ørlandet så jeg tenker det blir rygge.

 

 

MEn tjenesten er noe du kan anbefale er den interessant?

 

I de 6 ukene på hauerseter er man mye på sessvoll? har noen kamerater som er på sessvoll as we speak på MP rekrutten.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Humm må vel ta en dobbel post her lurer på litt av hvert.

 

Hørte at tjeneste våpenet/ sekundærvåpenet er mp7?

I rekrutten nå har vi skyti kansjke 50 skudd +/- blir det noe skytebane tjeneste der man skyter mer enn 20 skudd?

Hvor mange feltdøgn +/- er det?

Skal på rygge etter hundeskolen noen sjanse for at jeg havner i NIS lag siden NIS også har inntak i denne kontigenten, og sett at NIS lag også består av en hundetropp?

 

Er jo selvsagt interessert i hundetjenesten også, men det er ganske godt dekket på nettet.

Lenke til kommentar

Humm må vel ta en dobbel post her lurer på litt av hvert.

 

Hørte at tjeneste våpenet/ sekundærvåpenet er mp7?

I rekrutten nå har vi skyti kansjke 50 skudd +/- blir det noe skytebane tjeneste der man skyter mer enn 20 skudd?

Hvor mange feltdøgn +/- er det?

Skal på rygge etter hundeskolen noen sjanse for at jeg havner i NIS lag siden NIS også har inntak i denne kontigenten, og sett at NIS lag også består av en hundetropp?

 

Er jo selvsagt interessert i hundetjenesten også, men det er ganske godt dekket på nettet.

 

Ja, mp7 er tjenestevåpenet.

 

Vet ikke hvordan det er på Rygge, men vi hadde skyte uke like etter at vi kom hit. Vi skjøt vel 200+ skudd i løpet av 2 dager (2 dager tørr drilling og 2 dager med skyting).

 

Som sagt vet jeg ikke hvordan det er på Rygge. Regner med at vi på Ørland kommer til å ha mellom 10-20 dager i felt.

 

Kan ikke si noe om NIS og hundefører. Ettersom jeg ikke har peiling i det hele tatt når det kommer til akkurat det.

Lenke til kommentar

Humm må vel ta en dobbel post her lurer på litt av hvert.

 

Hørte at tjeneste våpenet/ sekundærvåpenet er mp7?

I rekrutten nå har vi skyti kansjke 50 skudd +/- blir det noe skytebane tjeneste der man skyter mer enn 20 skudd?

Hvor mange feltdøgn +/- er det?

Skal på rygge etter hundeskolen noen sjanse for at jeg havner i NIS lag siden NIS også har inntak i denne kontigenten, og sett at NIS lag også består av en hundetropp?

 

Er jo selvsagt interessert i hundetjenesten også, men det er ganske godt dekket på nettet.

 

Ja, mp7 er tjenestevåpenet.

 

Vet ikke hvordan det er på Rygge, men vi hadde skyte uke like etter at vi kom hit. Vi skjøt vel 200+ skudd i løpet av 2 dager (2 dager tørr drilling og 2 dager med skyting).

 

Som sagt vet jeg ikke hvordan det er på Rygge. Regner med at vi på Ørland kommer til å ha mellom 10-20 dager i felt.

 

Kan ikke si noe om NIS og hundefører. Ettersom jeg ikke har peiling i det hele tatt når det kommer til akkurat det.

 

på hundeskolekurset vil vi være noe på sesvollmoen eller er man konstant på hauerseter?

Lenke til kommentar

Humm må vel ta en dobbel post her lurer på litt av hvert.

 

Hørte at tjeneste våpenet/ sekundærvåpenet er mp7?

I rekrutten nå har vi skyti kansjke 50 skudd +/- blir det noe skytebane tjeneste der man skyter mer enn 20 skudd?

Hvor mange feltdøgn +/- er det?

Skal på rygge etter hundeskolen noen sjanse for at jeg havner i NIS lag siden NIS også har inntak i denne kontigenten, og sett at NIS lag også består av en hundetropp?

 

Er jo selvsagt interessert i hundetjenesten også, men det er ganske godt dekket på nettet.

 

Ja, mp7 er tjenestevåpenet.

 

Vet ikke hvordan det er på Rygge, men vi hadde skyte uke like etter at vi kom hit. Vi skjøt vel 200+ skudd i løpet av 2 dager (2 dager tørr drilling og 2 dager med skyting).

 

Som sagt vet jeg ikke hvordan det er på Rygge. Regner med at vi på Ørland kommer til å ha mellom 10-20 dager i felt.

 

Kan ikke si noe om NIS og hundefører. Ettersom jeg ikke har peiling i det hele tatt når det kommer til akkurat det.

 

på hundeskolekurset vil vi være noe på sesvollmoen eller er man konstant på hauerseter?

 

Hmm trodde hundefører kurset skulle foregå på Rygge jeg. Mener jeg har hørt det. Men uansett hvis det ikke er tilfelle. Og dere skal på Hauerseter. Så vil dere sove og spise (kommer ann på hvor flinke dere er) på Sessvollmoen. Og ha undervisning på Hauerseter.

Lenke til kommentar

Humm må vel ta en dobbel post her lurer på litt av hvert.

 

Hørte at tjeneste våpenet/ sekundærvåpenet er mp7?

I rekrutten nå har vi skyti kansjke 50 skudd +/- blir det noe skytebane tjeneste der man skyter mer enn 20 skudd?

Hvor mange feltdøgn +/- er det?

Skal på rygge etter hundeskolen noen sjanse for at jeg havner i NIS lag siden NIS også har inntak i denne kontigenten, og sett at NIS lag også består av en hundetropp?

 

Er jo selvsagt interessert i hundetjenesten også, men det er ganske godt dekket på nettet.

 

Ja, mp7 er tjenestevåpenet.

 

Vet ikke hvordan det er på Rygge, men vi hadde skyte uke like etter at vi kom hit. Vi skjøt vel 200+ skudd i løpet av 2 dager (2 dager tørr drilling og 2 dager med skyting).

 

Som sagt vet jeg ikke hvordan det er på Rygge. Regner med at vi på Ørland kommer til å ha mellom 10-20 dager i felt.

 

Kan ikke si noe om NIS og hundefører. Ettersom jeg ikke har peiling i det hele tatt når det kommer til akkurat det.

 

på hundeskolekurset vil vi være noe på sesvollmoen eller er man konstant på hauerseter?

 

Hmm trodde hundefører kurset skulle foregå på Rygge jeg. Mener jeg har hørt det. Men uansett hvis det ikke er tilfelle. Og dere skal på Hauerseter. Så vil dere sove og spise (kommer ann på hvor flinke dere er) på Sessvollmoen. Og ha undervisning på Hauerseter.

 

 

Kan hende det men skal uansett på infomøte en eller annen gang iløpet av de neste 7 dagene vis befalet får gitt meg beskjeden.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Er det noe som legges spesiel vekt på i intervjuet eller er det bare et helt vanlig generelt intervju?

 

Skal selv in på sesjon i oktober (vel, når det åpner) og har planer om å sette meg hundefører som målet ettersom det er dette som intresserer meg mest og jeg tror ville passet best for meg. Dog intervjuer er jeg alltid dårlig på og noe må jeg brillijere på ettersom min fysiske form ikke er så alt for bra. Dog håper jeg scorer noen "ekstrapoeng" ved være jente som faktisk vil i militæret.

Lenke til kommentar

Er det noe som legges spesiel vekt på i intervjuet eller er det bare et helt vanlig generelt intervju?

 

Skal selv in på sesjon i oktober (vel, når det åpner) og har planer om å sette meg hundefører som målet ettersom det er dette som intresserer meg mest og jeg tror ville passet best for meg. Dog intervjuer er jeg alltid dårlig på og noe må jeg brillijere på ettersom min fysiske form ikke er så alt for bra. Dog håper jeg scorer noen "ekstrapoeng" ved være jente som faktisk vil i militæret.

 

Du skal på sesjon i Oktober, når du blir kalt inn vet du med andre ord ikke når skal skje. Hvis du vil bli hundefører anbefaler jeg deg å begynne å trene. For å være i best mulig form før du skal på rekrutten.

 

Bare begynn å tren nå. Mye kondisjon trening og litt med sekk etc.

 

Intervjuet har veldig mye å si. Men for i det hele tatt å komme så langt må du sende søknad og vise innsats i løpet av rekrutten. Nå er bare kravet for jenter 15min på 3000m (men du bør ligge under det). Men en vanlig dag for hundefører er løpe 5km hver dag og gå mye ellers i løpet av dagen. Så vær klar for å bruke beina.

 

Du kommer nok til å tjene litt på å være jente. Hvor mye vet jeg ikke, kommer litt ann på hva befalet ser etter.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

 

Du skal på sesjon i Oktober, når du blir kalt inn vet du med andre ord ikke når skal skje. Hvis du vil bli hundefører anbefaler jeg deg å begynne å trene. For å være i best mulig form før du skal på rekrutten.

 

Bare begynn å tren nå. Mye kondisjon trening og litt med sekk etc.

 

Intervjuet har veldig mye å si. Men for i det hele tatt å komme så langt må du sende søknad og vise innsats i løpet av rekrutten. Nå er bare kravet for jenter 15min på 3000m (men du bør ligge under det). Men en vanlig dag for hundefører er løpe 5km hver dag og gå mye ellers i løpet av dagen. Så vær klar for å bruke beina.

 

Du kommer nok til å tjene litt på å være jente. Hvor mye vet jeg ikke, kommer litt ann på hva befalet ser etter.

 

Med løping, menes skikkelig løping eller jogging? Har begynt å trene så smått nå, kondisen min er på bunn ifølge meg, men er vist i ganske god form i følge vennene mine.

Lenke til kommentar

Er det noe som legges spesiel vekt på i intervjuet eller er det bare et helt vanlig generelt intervju?

 

Skal selv in på sesjon i oktober (vel, når det åpner) og har planer om å sette meg hundefører som målet ettersom det er dette som intresserer meg mest og jeg tror ville passet best for meg. Dog intervjuer er jeg alltid dårlig på og noe må jeg brillijere på ettersom min fysiske form ikke er så alt for bra. Dog håper jeg scorer noen "ekstrapoeng" ved være jente som faktisk vil i militæret.

 

ingenting å si så mye på sesjon sesjon sier bare noe om du havner et sted i hæren eller i luft eller sjø. Du må enten inn i Militærpoliti, grensevakta eller luft, på ale plassene bestemmes det iløpet av rekruttperioden, du må som regel søke også blir du innkalt til en liten løpetest iallefall i luft og et intervju. Du trenger ikke å nevne hundefører på sesjonen iallefall når jeg var inne på sesjon (2 år siden nå regner jeg med) jeg kom ifra MP rekrutten til luft rekrutten og hadde ikke vist noen stor interesse for hundefører før jeg søkte dagen etter at jeg kom til madla.

Det beste du kan gjøre er å trene mye løping, liker du ikke å løpe vet jeg ikke om hundefører er noe for deg.

 

Du har størst sjanse for å bli hundefører i luft, men både Grensejegerne og Militærpoliti har hundeførere, men det er mye større kamp om plassene og i MP er det også en seleksjons periode gjennom hele rekrutten (jeg ble overført til madla f.eks ifra mp) noe som gjør at rekrutten der er hardere, men også veldig morsom/slitsom ettersom du ser på det.

 

Viss du bare liker å drive med hund kan hunderøkter også være noe å tenke på, men som sagt sesjonen har ingenting å si på hundefører/ikke hundefører du må bare havne på riktig sted(Grensejeger, Luft, militærpoliti) til riktig tid(Er ikke sikker på om luft trenger hundeførere på alle innrykka, jeg vet bare om Juni innrykket, toy man hadde nok et annet innrykk der han ble hundefører) militærpoliti og grensevakta har nok hundeførere på alle sine innrykk.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

 

Du skal på sesjon i Oktober, når du blir kalt inn vet du med andre ord ikke når skal skje. Hvis du vil bli hundefører anbefaler jeg deg å begynne å trene. For å være i best mulig form før du skal på rekrutten.

 

Bare begynn å tren nå. Mye kondisjon trening og litt med sekk etc.

 

Intervjuet har veldig mye å si. Men for i det hele tatt å komme så langt må du sende søknad og vise innsats i løpet av rekrutten. Nå er bare kravet for jenter 15min på 3000m (men du bør ligge under det). Men en vanlig dag for hundefører er løpe 5km hver dag og gå mye ellers i løpet av dagen. Så vær klar for å bruke beina.

 

Du kommer nok til å tjene litt på å være jente. Hvor mye vet jeg ikke, kommer litt ann på hva befalet ser etter.

 

Med løping, menes skikkelig løping eller jogging? Har begynt å trene så smått nå, kondisen min er på bunn ifølge meg, men er vist i ganske god form i følge vennene mine.

 

Kommer ann på hva du mener med løping. Men jeg og en til bruker ca 20min på den vanlige runden vi har daglig som er ca 5 km(når vi bare løper med vår egen hund og ikke har bytte i mellom). Så er vel en mellom ting.

 

Men slipper nok unna med jogging. Er bare hundeskolen at det å kunne løpe/jogge fort har sin fordeler.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

har kommet inn i luftforsvaret i januar 2017 og har veldig lyst til å bli hundefører. Vet noen hva man trenger på teoriprøven fra sesjon 2? Er det krav om å ha 5?

 

Så lenge du har blitt kalt inn til førstegangstjeneste og har blitt innkalt i riktig måned (det har du) så har du sjanse på å bli hundefører. Teoriprøven fra sesjon har lite å si etter at du har blitt kalt inn til førstegangstjeneste.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

såå bra! men er det ellers mye teori som teller mye på rekruttskolen?

 

har god vilje og er godt trent, så det fysiske skal jeg nok klare :) men syntes teorien på sesjon 2 var vanskelig! er derfor veldig bekymret for at det skal hindre meg i å bli hundefører.. er veldig motivert til å komme inn på det tøffeste, når jeg først skal inn i luftforsvaret. Har forstått det slik at det er mange slappe stillinger der, noe som virkelig ikke passer for meg. Men har skjønt at det er veldig få som klarer å bli hundefører? hva må til for å komme så langt? hva bør jeg eks løpe 3000m på for å ha god sjanse?

 

og hvordan er hundetjeneste-kurset etter rekrutten? har hørt noe om at man blir kastet ut hvis man får to anmerkninger :O hva må til for å greie å bestå dette kurset?

 

sorry, ble mye spørsmål her..

Endret av M_AA
Lenke til kommentar

såå bra! men er det ellers mye teori som teller mye på rekruttskolen?

 

har god vilje og er godt trent, så det fysiske skal jeg nok klare :) men syntes teorien på sesjon 2 var vanskelig! er derfor veldig bekymret for at det skal hindre meg i å bli hundefører.. er veldig motivert til å komme inn på det tøffeste, når jeg først skal inn i luftforsvaret. Har forstått det slik at det er mange slappe stillinger der, noe som virkelig ikke passer for meg. Men har skjønt at det er veldig få som klarer å bli hundefører? hva må til for å komme så langt? hva bør jeg eks løpe 3000m på for å ha god sjanse?

 

og hvordan er hundetjeneste-kurset etter rekrutten? har hørt noe om at man blir kastet ut hvis man får to anmerkninger :O hva må til for å greie å bestå dette kurset?

 

sorry, ble mye spørsmål her..

 

Teorien du får på rekrutten er ikke nærheten av den du får på sesjon. På sesjon får du matte, ord likhet etc. På rekrutten får du å skrive ned alle de forskjellige gradene (du får bilde å se etter etc), huske forkortelser (SOLOAPEFE etc) eller andre ting. 

Med andre ord, helt forskjellige teorier fra sesjonen til rekrutten. 

 

Ja, det er dessverre sånn at at det mange lite aktive tjenester i luftforsvaret. Hundefører er en av de mer aktive tjenestene. Så har du lyst på en aktiv tjeneste og er glad i hunder, så er hundefører noe å satse på (eventuelt hunderøkter). 

Når jeg var inne (2010) var det ca 100 stk som løp hundefører løpet på Madla, av de var det 8 som ble hundeførere og 6 som ble hunderøktere. Så ja, det er trangt om plassen.

 

Hva som skal til er:

-Klare kravet for 3000m. For gutter er det 14min og jenter 15min. Du bør selvfølgelig ligge under det.

-Ha en god søknad 

-Klare hundefører løpet (hvis de fortsatt holder på med det). Det er 7km med 11kg sekk. Både tid og samarbeid teller.

-Klare intervjuet. Du møter som regel to befal fra en hundeseksjon. De vil intervjue deg om alt fra hva du kan om hunder i forsvaret, positive og negative sider etc. Et nesten vanlig intervju ;)

 

Dette var det som skulle til når jeg var inne. Om de har forandret noe på opplegget siden jeg var der vet jeg ikke.

 

Hundekurset er krevende, hektisk, tungt, lærerikt og utrolig gøy! 

Ja, du kan få anmerkninger. Husker ikke om det er 2 eller 3 anmerkninger som skal til for å kastet ut. Hvis du blir kastet ut får du eventuelt en annen tjeneste (en som var inne samtidig som meg ble velferdsassistent).

Du kan få anmerkning ved å gjøre ting du ikke skal. Det meste er selv forklarende (f.eks aldri ha hunden løs, alltid lukke buret, holde sikkerhets avstand til neste hund osv). Det meste er om sikkerhet for hundene og mennesker. 

For å bestå hundefører kurset må du bestå 3 prøver og en veterinær prøve. Ikke spesielt vanskelige så lenge du følger med i timen, hører på hva befalet sier og leser på kvelden.

 

Bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på.

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

 

såå bra! men er det ellers mye teori som teller mye på rekruttskolen?

 

har god vilje og er godt trent, så det fysiske skal jeg nok klare :) men syntes teorien på sesjon 2 var vanskelig! er derfor veldig bekymret for at det skal hindre meg i å bli hundefører.. er veldig motivert til å komme inn på det tøffeste, når jeg først skal inn i luftforsvaret. Har forstått det slik at det er mange slappe stillinger der, noe som virkelig ikke passer for meg. Men har skjønt at det er veldig få som klarer å bli hundefører? hva må til for å komme så langt? hva bør jeg eks løpe 3000m på for å ha god sjanse?

 

og hvordan er hundetjeneste-kurset etter rekrutten? har hørt noe om at man blir kastet ut hvis man får to anmerkninger :O hva må til for å greie å bestå dette kurset?

 

sorry, ble mye spørsmål her..

 

Teorien du får på rekrutten er ikke nærheten av den du får på sesjon. På sesjon får du matte, ord likhet etc. På rekrutten får du å skrive ned alle de forskjellige gradene (du får bilde å se etter etc), huske forkortelser (SOLOAPEFE etc) eller andre ting. 

Med andre ord, helt forskjellige teorier fra sesjonen til rekrutten. 

 

Ja, det er dessverre sånn at at det mange lite aktive tjenester i luftforsvaret. Hundefører er en av de mer aktive tjenestene. Så har du lyst på en aktiv tjeneste og er glad i hunder, så er hundefører noe å satse på (eventuelt hunderøkter). 

Når jeg var inne (2010) var det ca 100 stk som løp hundefører løpet på Madla, av de var det 8 som ble hundeførere og 6 som ble hunderøktere. Så ja, det er trangt om plassen.

 

Hva som skal til er:

-Klare kravet for 3000m. For gutter er det 14min og jenter 15min. Du bør selvfølgelig ligge under det.

-Ha en god søknad 

-Klare hundefører løpet (hvis de fortsatt holder på med det). Det er 7km med 11kg sekk. Både tid og samarbeid teller.

-Klare intervjuet. Du møter som regel to befal fra en hundeseksjon. De vil intervjue deg om alt fra hva du kan om hunder i forsvaret, positive og negative sider etc. Et nesten vanlig intervju ;)

 

Dette var det som skulle til når jeg var inne. Om de har forandret noe på opplegget siden jeg var der vet jeg ikke.

 

Hundekurset er krevende, hektisk, tungt, lærerikt og utrolig gøy! 

Ja, du kan få anmerkninger. Husker ikke om det er 2 eller 3 anmerkninger som skal til for å kastet ut. Hvis du blir kastet ut får du eventuelt en annen tjeneste (en som var inne samtidig som meg ble velferdsassistent).

Du kan få anmerkning ved å gjøre ting du ikke skal. Det meste er selv forklarende (f.eks aldri ha hunden løs, alltid lukke buret, holde sikkerhets avstand til neste hund osv). Det meste er om sikkerhet for hundene og mennesker. 

For å bestå hundefører kurset må du bestå 3 prøver og en veterinær prøve. Ikke spesielt vanskelige så lenge du følger med i timen, hører på hva befalet sier og leser på kvelden.

 

Bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på.

 

tusen takk for gode svar :) er det bare 3000m som er den mest avgjørende fysiske testen på rekrutten for å komme med videre på hundeskolen? og hvorfor er det så få som klarer å komme videre fra hundefører løpet? hvilken tid kreves det at jenter løper på? 

Er det stor forskjell på en hundefører og hunderøkter? og hvis man blir kastet ut av hundeskolen, får man komme med ønsker om hvor man vil være? eller blir man bare plassert et sted

Endret av M_AA
Lenke til kommentar

 

 

tusen takk for gode svar :) er det bare 3000m som er den mest avgjørende fysiske testen på rekrutten for å komme med videre på hundeskolen? og hvorfor er det så få som klarer å komme videre fra hundefører løpet? hvilken tid kreves det at jenter løper på? 

Er det stor forskjell på en hundefører og hunderøkter? og hvis man blir kastet ut av hundeskolen, får man komme med ønsker om hvor man vil være? eller blir man bare plassert et sted

 

 

Ja 3000m er den som teller mest. Men er selvfølgelig positivt om du har bra karakterer på de andre testene.

Kravet for jenter er under 15min.

 

De har bare så mange stillinger som skal fylles. Så de tar bare inn det de trenger. Derfor er det få som går videre.

 

Hundefører har en hund og utfører vakter sammen med vaktsoldatene. Mens hunderøkter passer på alle hundene. Både hundeføreren sine og de hundene som ikke har fører. De har ansvar for mating, lufting av hundene etter tjeneste og sånt. 

Hundeførerne har vanlig tjeneste, mens hunderøkterne har turnus (ofte 1 uke vakt på kennel, 1 uke dagtjeneste og 1-2 uker fri).

Både hundførere og røktere er med å trene hundene.

 

Usikker på om man kan komme med ønsker. Vet ikke hvordan opplegget rundt akkurat det er. Beklager.

Men vil tippe at man blir plassert et stede, der det er ledige plasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...