Gå til innhold

BK: Makrofoto av vannymfe


Autoxave

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et ok forsøk, men i mine øyne ødelegger det sterke sollyset. Du får både kraftige skygger og utbrente highlights på både insektet, strået den sitter på og i bakgrunnen. Neste gang du er ute, vil jeg råde deg til for det første å unngå direkte sollys, og kanskje også prøve mindre hyperaktive insekter.

 

Mulig du også kunne blenda ned litt, til f/9 f.eks. På dette bildet hadde du jo veldig mye å gå på på lukkertida. Mulig du hadde fått hele insektet i fokus da.

 

Komposisjonen skal jeg ikke kommentere så mye på, der har sikker andre mer å komme med.

 

For øvrig sier retningslinjene for bildekritikken at lengste side på bildet ikke skal være lenger enn 1280 pixler.

Endret av Evenseth
Lenke til kommentar

Takker for kommentarene! Mente jeg satte max 1000 pixler på lengste side ved eksport, ser at bildet er enda større ja. Hadde blitt bedre med mindre blenderåpning slik at også halen hadde vært skarp, men nymfen var superaktiv og jeg ville ha en rask lukker. I tillegg kan jeg nærmest sverge på at halen ikke var slik når jeg trykka ned utløserknappen :) tror det var millisekundet før den dro av sted!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...