Gå til innhold

godingen00s treningslogg - stronglifts


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 17 år (15.02.1993) som har tenkt til å begynne med seriøs styrketrening igjen. Etter noen perioder av og på, har jeg da bestemt meg for å komme i gang igjen.

Jeg lager denne loggen for ordens skyld, og for å få tilbakemeldinger fra dere!

 

Info

Jeg er 188 cm høy og veier 70 kg. Prøver å legge på meg både i form av muskler og fett.

Har trent fotball hele livet, og kommer til å fortsette med det. Trener fotball ca 9 økter i uka, noe som gjør det vanskelig å trene styrke, men jeg skal få det til smile.gif 3 ganger i uken.

 

Program

 

 

Trening A:

Knebøy 5x5

Benkpress 5x5

T-bar rows 5x5

Dips 3xf

omvendt Crunch 3x12

 

Trening B:

 

Knebøy 5x5

Militærpress: 5x5

Markløft: 1x5

Pullups: 3xf

Planken: 3x30sec

 

 

Har planer om å trene tre ganger i uken, A - B - A osv. Kommer til å starte på lave vekter og øke etter hver trening. Første treningsøkt er på mandag! Følg med wink.gif

 

Mine beste løft

Benkpress: 85 kg

Markløft: 130 kg

Knebøy: ?

 

(Benkpressen tatt for en stund siden, da jeg trente mer. Markløft uten å ha trent særlig, knebøy har jeg ikke testet.

Endret av godingen00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stronglifts altså. Siden du trener 9 ganger i uka går jeg ut ifra dette er relativt høyt nivå? Får du noe hjelp til styrketrening gjennom fotballen? Tenker siden styrke og masse er veldig viktig i fotball.

 

Edit: Så at det stod i tittelen...

Endret av Zarfax
Lenke til kommentar

Stronglifts altså. Siden du trener 9 ganger i uka går jeg ut ifra dette er relativt høyt nivå? Får du noe hjelp til styrketrening gjennom fotballen? Tenker siden styrke og masse er veldig viktig i fotball.

 

Edit: Så at det stod i tittelen...

Spiller 3.divisjon. Vi har bare basisstyrke med fotballen. Noen ganger knebøy/benkpress.

Lenke til kommentar

Dagens trening (16.august)

 

Knebøy

50 kg x 5

50 kg x 5

50 kg x 5

50 kg x 5

50 kg x 5

 

 

Benkpress

 

50 kg x 5

50 kg x 5

50 kg x 5 (m/stopp)

50 kg x 5 (m/stopp)

50 kg x 5 (m/stopp)

 

 

Omvendt roing

12 reps

10 reps

10 reps

 

Dips

 

17 reps

14 reps

12 reps

 

Magetrening

 

3x30 reps

 

Kommentar

Benkpressen og knebøyen gikk lett. Planen er å øke med 2,5 kg hver økt, så det blir tyngre etterhvert. Synes dere jeg skal trene med stopp på benkpress? Hva er grunnen, og evt, ikke?

Omvendt roing gikk ikke så bra. Hadde for høy benk når jeg kjørte tror jeg. Skal prøve stangroing neste trening.

Endret av godingen00
Lenke til kommentar

Dagens trening (18.august)

 

Knebøy

 

Militærpress

 

25 kg x 5

25 kg x 5

25 kg x 5

25 kg x 5

25 kg x 5

 

Markløft

40 kg x 5

 

Pullups

 

15

9

6

 

Planken

 

1 minutt

1 minutt

 

Kommentar

 

Droppet knebøy idag, grunnet kamp senere på dagen. Ellers grei og lett trening. Pullupsene var tunge. 3xf er hardt! Tømmer meg på 1. sett, slik at jeg klarer mindre de to siste settene, men sånn er det! :)

 

 

Endret av godingen00
Lenke til kommentar

Du er nok en liten lett figur antar jeg inv_biggrin.gif Men allikevel fantastisk bra. Får jeg spörre hvordan du har trent denne övelsen tidligere? Jeg öker aldri ifra 4-5 sad.gif

Tja, ikke så liten kanskje, men ganske lett smile.gif

Du får bare prøve deg frem. Jeg har alltid klart rundt 10 stk, men har trent meg opp til å ta 17 som er min maks.

Kanskje litt lettere å øke, når man klarer 10, enn 4-5. Har trent mye 3x8-10 osv, og også hengt på vekter.

Før, når jeg trente pullups mye, tok jeg bare noen når jeg gikk opp for å se på tv/spise for eksempel. Varier pullupstreningen!

 

Edit: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1206196

Lagde denne for en stund siden!

Endret av godingen00
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at du er veldig lett i forhold til høyden din da. 190 og 70 kg. Bulk en 15kg og se om du klarer det samme da. Anyways, pretty damn impressive!

Ja, selvfølgelig en god grunn til at jeg klarer så mange. Har forsåvidt hengt på 15 kg vekter for litt siden, da tok jeg vel 3x9 eller noe smile.gif

Endret av godingen00
Lenke til kommentar

Sitat fra Strongman 5x5:

When and how should I add weight on Pull-ups, Chin-ups, Push-ups & Inverted Rows?

"As soon as you can do 15 reps with good technique on your 1st set. Then start adding resistance

and do 3 set of 5 reps, adding weight each workout."

 

Noen som anbefaler meg å gjøre dette, da jeg klarer 15 pullups første sett? Blir det samme med dips? (Målet er å ta så mange som mulig, i et sett.)

Mvh godingen.

Endret av godingen00
Lenke til kommentar

Søndag 22.august

 

Vekt en uke siden: 69,2

Vekt idag: 71,0

 

Knebøy

 

55 kg x 5

55 kg x 5

55 kg x 5

55 kg x 5

55 kg x 5

 

Benkpress

 

52,5 kg x 5

52,5 kg x 5

52,5 kg x 5

52,5 kg x 5

52,5 kg x 5

 

Stangroing

40 kg x 5

40 kg x 5

40 kg x 5

40 kg x 5

40 kg x 5

 

Dips

 

22

15

12

 

Magetrening

 

40 reps

40 reps

40 reps

 

Kommentar

God trening synes jeg. Fornøyd med dips! Stangroing gikk bra, men var tungt. Er usikker på om jeg bruker riktig teknikk! Gjør det litt fremoverlent , sånn som dette:

 

bbbentoverrow.gif?w=450

Endret av godingen00
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...