Gå til innhold

Samsung Galaxy S: Problemer med å koble til Kies/Windows 7 64-bit


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gått til innkjøp av en Samsung Galaxy S.

Så nå skulle jeg legge inn noen sanger på den.

Jeg lastet ned Kies. (driver programmet til mobilen)

Da jeg har koplet til telefonen, står det bare "kopler til enheten. Vent litt"

Nå har jeg ventet i over 30 min:/

Ikke kommer den opp på min datamaskin heller.

 

Kjører Windows 7 64bit.

Noen som har en løsning? =)

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det er veldig mange som sliter med dette. Problemet er at applikasjonen Android MTP i mobilen krasjer. Dette er på grunn av en feil i filsystemet som gjør at det ikke takler filendinger på mer enn 16 tegn. Det vil si at om du har en fil på mobilen din en eller annen plass som dette: "eksempel.123456789feil012" så vil feilen oppstå. Dette er en feil Samsung har innrømmet. Løsningen er åpenbart å fjerne alle filer som har så lange endinger. Dette er typisk for cachefiler som diverse nettlesere lager. Om du ikke orker å lete gjennom manuelt så har jeg lagt ved et program som gjør jobben kjapt og enkelt. Jeg tar hverken ære eller ansvar for programmet, men både det og metoden fungerer for å rette feilen.

FileSearcherforKiesFix.zip

Endret av pronin
Lenke til kommentar

Det er veldig mange som sliter med dette. Problemet er at applikasjonen Android MTP i mobilen krasjer. Dette er på grunn av en feil i filsystemet som gjør at det ikke takler filendinger på mer enn 16 tegn. Det vil si at om du har en fil på mobilen din en eller annen plass som dette: "eksempel.123456789feil012" så vil feilen oppstå. Dette er en feil Samsung har innrømmet. Løsningen er åpenbart å fjerne alle filer som har så lange endinger. Dette er typisk for cachefiler som diverse nettlesere lager. Om du ikke orker å lete gjennom manuelt så har jeg lagt ved et program som gjør jobben kjapt og enkelt. Jeg tar hverken ære eller ansvar for programmet, men både det og metoden fungerer for å rette feilen.

 

Du er helt UTROLIG, mann!!!! Det funket!!!! Jeg skylder deg sjelen min :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er veldig mange som sliter med dette. Problemet er at applikasjonen Android MTP i mobilen krasjer. Dette er på grunn av en feil i filsystemet som gjør at det ikke takler filendinger på mer enn 16 tegn. Det vil si at om du har en fil på mobilen din en eller annen plass som dette: "eksempel.123456789feil012" så vil feilen oppstå. Dette er en feil Samsung har innrømmet. Løsningen er åpenbart å fjerne alle filer som har så lange endinger. Dette er typisk for cachefiler som diverse nettlesere lager. Om du ikke orker å lete gjennom manuelt så har jeg lagt ved et program som gjør jobben kjapt og enkelt. Jeg tar hverken ære eller ansvar for programmet, men både det og metoden fungerer for å rette feilen.

 

Du er helt UTROLIG, mann!!!! Det funket!!!! Jeg skylder deg sjelen min :new_woot:

 

 

Jeg sliter med nesten samme problem.. Allerede når jeg kobler til telefonen og velger Kies for USB-kobling kommer denne feilmeldingen..

post-87195-0-25757000-1291039938_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er ikke mulig når man skal koble den til Kies. I hvert fall ikke hos meg.

 

Hvis det virker som om Windows ikke "ser" telefonen, kan det være en ide å kjøre Drivergjenoppretting fra nedtrekkmenyen oppe til venstre (Kies). Når alt er OK skal enhetstilkoblingen via USB gå relativt raskt.

Har strevd timesvis med å få dette til.. endelig er min tlf oppe og går med 2.2 Froyo.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg får heller ikke koblet min opp i mot Kies...

Når jeg kobler til telefonen så går den rett i kies modus, og jeg får ikke til og forandre tilkoblingsmodus ved og dra ned den øverste linja på telefonen, der er ikke noe usb tegn eller noe.. Vet dette kom opp før jeg oppdaterte til 2.2.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Det er veldig mange som sliter med dette. Problemet er at applikasjonen Android MTP i mobilen krasjer. Dette er på grunn av en feil i filsystemet som gjør at det ikke takler filendinger på mer enn 16 tegn. Det vil si at om du har en fil på mobilen din en eller annen plass som dette: "eksempel.123456789feil012" så vil feilen oppstå. Dette er en feil Samsung har innrømmet. Løsningen er åpenbart å fjerne alle filer som har så lange endinger. Dette er typisk for cachefiler som diverse nettlesere lager. Om du ikke orker å lete gjennom manuelt så har jeg lagt ved et program som gjør jobben kjapt og enkelt. Jeg tar hverken ære eller ansvar for programmet, men både det og metoden fungerer for å rette feilen.

 

Fungerer denne enda? Og isåfall hvordan installerer man den til tlf? Sliter tungt med å koble min Galaxy S 2 til Kies. Kobles fint til pc, men ikke til Kies. Har feilsøkt og lagt inn nye drivere, men den nekter å koble til.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...