Rekeomelett Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Tjena! Tenkte å prøve meg enda en gang på Stronglifts 5x5 program. Så lurer jeg på hvilken vekt jeg skal starte på. Trent i ferien med et annet hjemmemekka "program" med baseøvelser generelt. Så det sies jo at jeg skal trekke fra 30% av det jeg ligger på nå, og starte derfra. Er det vits? Jeg mener, har jo trent benk og bøy og det meste som er å finne i programmet nå latly, bare i form av 3x8, 3x10. Takk for svar!
Knife Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 %30 av din 5RM er riktig ja. Hvis du tar 50kg benk 10 ganger, så må du finne ut hvor mange ganger du tar benk 5 ganger. Og derfra begynner du med %30 mindre vekt.
Rekeomelett Skrevet 12. august 2010 Forfatter Skrevet 12. august 2010 Ser den, men vil det skade å begynne rett på det nivået jeg ligger på nå da?
Knife Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Ja. Du vil stoppe opp progresjon før Siv Jensen klarer å si oljepenger. Altså, muskelbygging er en glidene skala. Begynn med %30 og bygg deg opp til nåverende 5RM, så kan du begynne å sette personlige rekroder i hytt og pinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå