Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar student pc


Anbefalte innlegg

Hei, starter på høgskole til mandagen, på Informasjonssystemer, og regner med at det ikke hadde vært så dumt å hatt en bærbar pc da.

 

Har bare hatt stasjonære pcer før, så er litt usikker på hva jeg burde se etter med tanke på en bærbar pc. Bruksområde blir nok å ha med på skolen til arbeid (bruk av ms office) fra foredrag o.l. 

Og som hjemme pc, blant annet hdmi > tv, litt små spilling (CoD MW2 f.eks.).

 

 

 

 

 

Edit:

 

Se 8. post for oppdatert info.

 

 

 

 

 

De pcene jeg har sett litt på er:

 

PCen sawfish nevnte, ASUS UL30VT 5.995kr

 

ASUS UL30Jt 6.995kr

 

Er bare usikker på om disse har god nok prosessor til å dra noe spesielt med spill? Hvordan er f.eks. mw 2 på disse?

 

Så derfor så jeg også litt på denne som også frister mest akkurat nå, ASUS U35Jc 7495kr , som har bedre prosessor

 

Men når jeg først var oppe i denne prisklassen, og jeg har blitt litt frista av folk jeg kjenner til å prøve en mac selv om jeg syntes design + epple koster litt mye, så lurte jeg litt på hvordan enten MacBook 7800kr med student rabatt , eller MacBook Pro 8990kr ville være i forhold, også med tanke på prisøkningen da. Det ville også blitt +300 kr for å få hdmi utgang på mac.

 

Er det store forskjeller på f.eks. Macbook (pro) og U35JC? Tilfelle hva er det som er +/- sider på hver av de?

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den prisklassen vil jeg anbefale Asus 1005 px, den koster mellom 2500-2900 kr og har nesten 9 timer batteritid. Dette er i nett book klassen.

 

Om du vil ha noe kraftigere og med større skjerm vil jeg anbefale UL30VT som tidligere nevnt i tråden, den koster mellom 5500 - 6000 kr, men den er jo over budsjettet ditt.

Lenke til kommentar

Forskjellen på de 10tommere og 13tommere er jo først og fremst hastigheten og skjermen.

 

Mens en 10 tommer har lite skjerm, lavere oppløsning, vil den føles treg.

 

En ordentlig 13 tommer med SU7300 eller i3, og 4 gb minne kontra 1/2 gb vil jo bety at du kan ha mange forskjellige programmer åpnet.

 

Man kan føle seg begrenset i en netbook, mens en 13 tommer så har du så si en fullverdig PC (som man ikke kan kjøre nye spill på).

 

Så jeg vil absolutt å anbefale deg å unne deg å punge ut 5500-6000 kr.

 

Begge maskinene vil ha veldig god batteritid, og relativt lett å få meg seg rundt.

 

Om du er en bærbar nr 2 du er ute etter så kan jeg anbefale en netbook.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for alle svarene jeg har fått så langt

 

Men nå etter å ha sett litt rundt på nettet og tenking, så har jeg funnet ut at jeg vil bruke litt mer på en bærbar enn hva jeg først har sagt og at jeg da vil kunne erstatte min stasjonære pc med den, som akkurat nå bare blir brukt til vanlig surfing, se filmer/serier på(hdmi utgang er derfor et must) etc, men regner med at det kan bli litt spilling på den etter hvert, men ikke blir nok ikke de tyngste spillene, mulig at det blir litt wow spilling igjen og cod mw2, tanken var noe mellom 6-9000 nå.

 

 

 

De pcene jeg har sett litt på er:

 

 

PCen sawfish nevnte, ASUS UL30VT 5.995kr

 

ASUS UL30Jt 6.995kr

 

Er bare usikker på om disse har god nok prosessor til å dra noe spesielt med spill? Hvordan er f.eks. mw 2 på disse?

 

Så derfor så jeg også litt på denne som også frister mest akkurat nå, ASUS U35Jc 7495kr , som har bedre prosessor

Men når jeg først var oppe i denne prisklassen, og jeg har blitt litt frista av folk jeg kjenner til å prøve en mac selv om jeg syntes design + epple koster litt mye, så lurte jeg litt på hvordan enten MacBook 7800kr med student rabatt , eller MacBook Pro 8990kr ville være i forhold, også med tanke på prisøkningen da. Det ville også blitt +300 kr for å få hdmi utgang på mac.

 

Er det store forskjeller på f.eks. Macbook (pro) og U35JC? Tilfelle hva er det som er +/- sider på hver av de?

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar

Ser at mpx har tilbud på ASUS U45JC nå, så den koster like mye som u35jc, altså 7500, det er vel ingen grunn til å gå for 35 over 45 regner jeg med? så vidt jeg ser så er det litt større skjerm, bedre cpu og cd/dvd rom, er vel ingen flere forskjeller?

 

Edit: 45jc har vel kanskje ikke 2 skjermkort den? står i hvert fall ingenting om det, vil det ha mye å si på batteri tiden?

 

 

 

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...