Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Legge kabel-tv til rommet mitt

Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432
Skrevet

Hvordan i huleste ordner jeg dette? Trenger nøye forklaring på hva jeg trenger og hva jeg skal gjøre.

Leiligheten har forøvrig kabeltv 3 andre steder, men ikke inn til meg. Hvis det er av relevanse. Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du trenger vel:

vanlig coaxkabel

coaxsplitter

coaxskrukontakter

coaxkontakt med endeterminering

du kobler splitter på punktet som er nærmest der du skal ha den, strekker kabelen der du skal ha den, terminerer i endekontakt.

hvordan du skal skrelle og montere slike kabler står som oftest på pakning.

hvis ikke så er det vel å skrelle fire cm inn på ende nav kabelen(bare skjer ytter isolering, brett tilbake skjermingen, skrell innerkabel 2 centimeter fra enden og monter endekontakt.

tror det er riktig iallefall, er en stund siden sist

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Kjøp en coax-skreller for riktig av-isolering. Pass på at alle kontakter har riktig gjennomgangsmotstand. Jo mer du fordeler, jo dårligere blir signalet pr kontakt, og det er mulig du trenger forsterker. En antenne/kabel-TV-installatør gjør dette fort og riktig med en gang.

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

I leiligheter er ofte antenneanlegg seriekoblet mellom enhetene, så dersom du gjør noe feil, kan du bryte forbindelsen til de som henger etter deg på kabelen.

Gjest medlem-1432
Skrevet

Hm, tror jeg må legge dette litt på is eller få noen som kan det til å hjelpe meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...