Gå til innhold

Skole/Gaming-laptop 5000-7000 kr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg kjøpte for to år siden en Acer, som nå ikke lenger funker slik jeg skulle ønsket. Trenger derfor en ny data.

Jeg trenger en som kan brukes til gaming. Jeg spiller Fallout 3, kommer til å spille Fallout: New Vegas og lignende spill, samt StarCraft 2. I tillegg vil jeg nok dual-boote med Ubuntu, og bruke den en del til skolearbeid.

Jeg trenger ikke noe som kan kjøre på super-high quality, bare noe som ikke ødelegger spillene for meg. Mid-high kvalitet, muligens?

Prisen ligger mellom 5 og 7 tusen, ser helst at jeg betaler rundt 5, men forstår om det ikke er mulig. Noen som har noen tips?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du noe spesielt ønske med tanke på prosessor? Jeg tror nok at jeg ville prøvd å finne en med enten i3 eller helst i5.

Er størrelse viktig for deg? x]

Har gjort litt mer research på hva slags grafikk man får på pc-er rundt 5K, og da er det mange modeller med ATI HD 5470, ATI HD 4570 og nVidia GT320.Du kan selv gå inn å se hvordan de står opp mot andre kort.

Om du går opp 1500 i pris til 6500 kan du få en Toshiba med ATI HD 5650, som er hakket bedre( i tilleg til DirectX 11, framfor 10,1. Jeg er usikker på hvor krevende de spillene du spiller er i forhold til om det er vits med noe bedre enn de to forrige.

Endret av DavidRO
  • Liker 1
Skrevet

Har du noe spesielt ønske med tanke på prosessor? Jeg tror nok at jeg ville prøvd å finne en med enten i3 eller helst i5.

Er størrelse viktig for deg? x]

Gamle Fallout 3 krever 2,4 GHz prosessor, 2gb ram og 512 mb skjermkort. Antar at kommende spill kommer til å kreve minst det.

Størrelse? Tja, vil ikke ha et beist, trenger noe som går nedi en skolesekk, type 15"

• 3 uker senere...
Skrevet

Usikker på hvor mye fallout 3 og starcraft 2 trenger for å kjøre mid-high. Men i hvert fall, ta en titt på denne. Da den burde være ganske aktuell med god ytelse for en 13'3", lett, praktisk og tynn og har en bra batteritid.

Du får den også som 14" og 15'4", men har hørt at begge disse har bare èn vifte til å kjøle med, mens 3820tg har 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...