Gå til innhold

Sony DCR-TRV 950 vS Sony DCR-TRV80.


Anbefalte innlegg

Først og fremst, jeg har sett noen kameraav typen TRV80 som har E slengt på bak navnet. Noen som vet hva som er forskjellen på TRV80 og TRVE80E ?

 

I ett engelsk forum så jeg en diskusjon på at TRV80 hadde bedere dårlig lys kapabilitet enn TRV 950.

 

Dette grunnet at den 1 ccd chippen på TRV80 var vesentlig større enn ver enkelt av de 3 chippene som sitter i 950.

 

Er det noe i dette?

 

Det ble også sagt at trv 950 snart var ett år nå mens trv 80 er nytt, av den grunn så kunne trv 80 måle seg med trv 950 på noen områder.

 

Er det noen som har sett film opptak med begge kamera her, kan de sammenlignes?

 

Og til slutt, hva med størrelsen på disse 2 kamerane, går trv 80 ned i en lomme på vinter jakka?

Gjør TRV 950 det, eller blir det for stort.??

 

Jeg er klar over den store pris forskjellen selvfølgelig..

 

Har noen noen tips?

 

:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter også det som ein anna skreiv i ein post om at det ikkje er alltid butikkane tar med den "e"-en. Altså i norske (og europeiske) butikkar er det nok stort sett "e-versjonen" sjølv om det ikkje står E bak modellnummeret.

Viss du ser på f.eks. bhphotovideo.com så skil dei mellom TRV33 og TRV33E...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte TRV-80E pga at jeg skal bruke det 90% inne i huset med dårlig belysning.Jeg er veldig imponert,bildet blir veldig lyst å klart selv i svakt lys.Leste en test mellom de to kamerane,da overgikk de hverandre på hvert sitt punkt,dårlig lys/godt lys.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du kjøper trv-80 og så kjøper du deg et lyssett med tre lyskastere. Uansett hvilket kamera du kjøper vil det være for dårlig å selge noe som helst til lokal-tv eller uansett om du ikke har lys. En god mikrofon er også et must.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...