Gå til innhold

Hjelp til valg av ny smarttelefon


Anbefalte innlegg

hei :)

jeg er ny her på forumet, og er ute etter en ny mobiltelefon, da min slowPhone 3G begynner å bli skikkelig utdatert, treg og moden for utskifting. min far har en 3GS som jeg liker, men jeg begynner å bli lei av hele iOS, og vil prøve noe nytt. jeg har kikka på HTC Desire og Sony Ericsson X10 Mini (Pro), og det er vel ingen tvil om hvilken av de som er best. men om jeg klarer meg med en X10 Mini (Pro) er det jo liten vits i å kjøpe Desire, som er en hel del dyrere. jeg prøvde X10 Mini her om dagen, og når sant skal sies var surfeopplevelsen over all forventing. men jeg tror den kan bli for liten over lengre tid, da den var linket til en vegg så jeg fikk ikke holde den skikkelig i hånda. Desire har jeg ikke prøvd. forslag til andre telefoner jeg bør vurdere tas imot med takk. den er nødt til å kjøre Android (helst 2.x, men om den kjører 1.x med mulighet til oppgradering er det også greit) og må ha en prosessor på min. 600 Mhz. den må også være god å surfe med, da jeg bruker telefonen like mye som dataen til nettsurfing. design er egentlig uvesentlig så lenge den ikke er urstygg, og grei å se til. jeg vil mao ikke ha en designtelefon ribbet for funskjoner. kamera bruker jeg sjeldent, men det kan godt være brukende. touch er selvfølgelig ett krav. telefonen skal kjøpes med Telenor SuperKontroll, så budsjettet ligger på 0-2500,- (prisen på selve telefonen med SuperKontroll).

takk for alle relevante svar :)

EDIT: sorry, dette var sikkert feil forum? :blush:

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda denne tråden passer bedre under smarttelefon forumet men det kan en mod fikse :)

 

x10 mini pro er en herlig telefon (i alle fall om du har små søte jentehender :p) for meg ble den litt liten, har selv en htc legend men vil heller anbefale deg å se på desire og samsung galaxy s da legend ikke vil få støtte for android 3.0 (noe heller ikke x10 mini serien vil)

Lenke til kommentar

joda denne tråden passer bedre under smarttelefon forumet men det kan en mod fikse :)

 

x10 mini pro er en herlig telefon (i alle fall om du har små søte jentehender :p) for meg ble den litt liten, har selv en htc legend men vil heller anbefale deg å se på desire og samsung galaxy s da legend ikke vil få støtte for android 3.0 (noe heller ikke x10 mini serien vil)

Takk for svar! :)

Jo, du sier noe.. Hvordan kommer Desire til å klare å kjøre Android 3.0 (litt vanskelig spørsmål ettersom 3.0 ikke er kommet ennå, men det er vel en grunn til at ikke X10 Mini (Pro) og Legend ikke kan kjøre det)? Kommer den til å slite (på samme måte 3G sliter med 4.0(.1)) med å kjøre 3.0? Og hvordan er skjermtastaturet på Desire? Bedre, dårligere eller like bra som iPhone sitt? Jeg liker det på iPhone 3GS. På 3G henger det mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...