Gå til innhold

Hjelp til prissetting på Nikon FM2n


Anbefalte innlegg

Heisann. Som emnetittelen antyder, trenger jeg litt hjelp til å sette en pris på Nikon FM2n.

 

Det jeg kan fortelle, er at kameraet er i mint condition,, at det følger med Series E 50mm 1.8 og at kameraet har gått ca. 20 ruller siden det var nytt i '96. Jeg er tredje eier.

 

Håper noen kan være behjelpelige :)

Endret av grizley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Som emnetittelen antyder, trenger jeg litt hjelp til å sette en pris på Nikon FM2n.

 

Det jeg kan fortelle, er at kameraet er i mint condition,, at det følger med Series E 50mm 1.8 og at kameraet har gått ca. 20 ruller siden det var nytt i '96. Jeg er tredje eier.

 

Håper noen kan være behjelpelige :)

 

Tror ikke du får mer en 500,- for dette.. Maks 1000,- hvis du finner en spesielt interessert.

Lenke til kommentar

Jaja- sånn kan det gå når man spørr på verdensveven.

 

Jeg vil hevde de foregående prisforslagene mangler litt føling på bruktmarkedet og salgsobjektet.

Nikon FM2n er en absolutt klassiker, både som sort og krom utførelse. Det er et en analogkamera som både brukes av fotostudenter og fotografer den dag i dag. Med en 100% mekanisk løsning (kun lysmåler krever batteri) og lukkertider opp til 1/4000, kompakt utførelse, nydelig søkerbilde og topp byggkvalitet så er det lite å utsette på dette som en ren bildetagningsmaskin den dag i dag.

 

Med Nikon F mount og de fantastiske manuellfokusobjektivene som finnes på bruktmarkedet så er slike kamera langt mer ettertraktet enn man skulle tro.

 

I mint condition vil jeg si du får langt mer for kamera enn nevnt her.

Endret av silverhalide
Lenke til kommentar

Jaja- sånn kan det gå når man spørr på verdensveven.

 

Jeg vil hevde de foregående prisforslagene mangler litt føling på bruktmarkedet og salgsobjektet.

Nikon FM2n er en absolutt klassiker, både som sort og krom utførelse. Det er et en analogkamera som både brukes av fotostudenter og fotografer den dag i dag. Med en 100% mekanisk løsning (kun lysmåler krever batteri) og lukkertider opp til 1/4000, kompakt utførelse, nydelig søkerbilde og topp byggkvalitet så er det lite å utsette på dette som en ren bildetagningsmaskin den dag i dag.

 

Med Nikon F mount og de fantastiske manuellfokusobjektivene som finnes på bruktmarkedet så er slike kamera langt mer ettertraktet enn man skulle tro.

 

I mint condition vil jeg si du får langt mer for kamera enn nevnt her.

Ingen tvil om at det er et fantastisk kamera, men når man kan få et i mint condition for mellom 100 og 200 USD som dette så er ikke prisforslagene her så langt unna sannheten.

Lenke til kommentar

100USD - 600NOK

+MVA - 150NOK

+Innførsel - 175NOK (Postens pris om jeg husker rett)

+ ev. frakt

 

Det blir vel en tusenlapp det, kjapt.

Og her var det jo en 50mm på kjøpet (selv om det er den "billige" E typen)

 

Ebay er fantastisk, men jeg er ikke nødvendigvis enig at det er den beste prisreferansen mht til regionale bruktmarkeder.

Lenke til kommentar

Jaja- sånn kan det gå når man spørr på verdensveven.

 

Jeg vil hevde de foregående prisforslagene mangler litt føling på bruktmarkedet og salgsobjektet.

Nikon FM2n er en absolutt klassiker, både som sort og krom utførelse. Det er et en analogkamera som både brukes av fotostudenter og fotografer den dag i dag. Med en 100% mekanisk løsning (kun lysmåler krever batteri) og lukkertider opp til 1/4000, kompakt utførelse, nydelig søkerbilde og topp byggkvalitet så er det lite å utsette på dette som en ren bildetagningsmaskin den dag i dag.

 

Med Nikon F mount og de fantastiske manuellfokusobjektivene som finnes på bruktmarkedet så er slike kamera langt mer ettertraktet enn man skulle tro.

 

I mint condition vil jeg si du får langt mer for kamera enn nevnt her.

 

Vell, jeg vet ikke jeg.. Jeg kjøpte Canons A1 som er like mye klassiker.

Jeg fikk med FD 28mm f/2.8, FD 50mm f/1.8, FD 100mm f/2.8 og en Tamron 85-210mm + motor og blits. Alt var mint condition og jeg ga 1000,- for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...