Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny ruter...tips?


Anbefalte innlegg

Hei. Vår Wireless-G Linksys ruter er såpass dårlig at når linjen blir belastet med torrents eller LAN så mister vi internett tilkoblingen, så vi skal nå kjøpe ny ruter. Vi trenger en som er trådløs OG som har et par spots til kabel også. Vi har en linje på 10 Mbps ned og 7 Mbps opp.

Hvilken ruter er den beste, og hvilken ruter kan jeg får til 500 kroner som er bra?

 

Takker for fremtidige svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linksys er kanonsolide, er Cisco som er bak de. Jeg har hatt mangen Routere, og de er utentvil de beste jeg har vært bort i.

 

Sikker på det er routerens feil, og ikke at signalen blir dunket ut av andre Wireless routere innen rekkevidde?

Dette er som regel 90% av årsaken til de fleste frakoblinger, men likevel velger folk å legge skylden på routeren.

 

Folk fatter ikke hvordan å sette de opp sikkelig og bruke korrekt channel og styrke. Forsøk å skifte den til Channel 6, siden 1 er default har helt sikkert nabo routerne den. Channel 6 er utenfor sigalen til Channel 1.

 

post-140267-1281362967,0016_thumb.png

 

Og ikke glem å skru ned signal styrken. Om du har god tale med naboene, be de skru ned styrken på routerne WiFi signal. Default her er max, noe som egentlig er unødvendig for de fleste.

 

Jeg har denne, og har ikke hatt noe problemer å maxe ut 30MB/s linja. Og har vært stabilt oppe i flere år.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg hadde LAN for 3 dager siden, da var vi to som satt på det trådløse og 3 som satt på kabel...da gikk nettet hele tiden, kan det fortsatt være skyldet på channel?

Skal uansett prøve å bytte til 6, vet ikke hvordan jeg stiller ned styrke da.

 

edit: Jeg er alltid koblet til med kabel.

Endret av KongKarlsen
Lenke til kommentar

Jeg hadde LAN for 3 dager siden, da var vi to som satt på det trådløse og 3 som satt på kabel...da gikk nettet hele tiden, kan det fortsatt være skyldet på channel?

Skal uansett prøve å bytte til 6, vet ikke hvordan jeg stiller ned styrke da.

 

edit: Jeg er alltid koblet til med kabel.

 

kjøp deg en D-link eller en Asus hvertfall det merket eg er mest fornøyd med

 

eg har Asus RT N16 eg har LAN ganske ofte å da funker alt sånn som det skal :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde LAN for 3 dager siden, da var vi to som satt på det trådløse og 3 som satt på kabel...da gikk nettet hele tiden, kan det fortsatt være skyldet på channel?

Skal uansett prøve å bytte til 6, vet ikke hvordan jeg stiller ned styrke da.

 

edit: Jeg er alltid koblet til med kabel.

 

Der har du for mangen faktorer som kan være årsaken. Neste gang du har LAN, og opplever det samme, så må du begynne å eleminere ting for å komme til buns.

 

Se om maskinene oppgir feilmeldinger i loggen. Koble fra maskiner og legg til en etter en osv.

 

Jeg tviler veldig sterkt på at det er routeren. Siden du er alltid koblet til via kabel, pleier du å miste nett hele tiden før LANet?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

*snip*

Hvilken modell har du?

 

Om det er en WRT54Gx er det mulig du kan flashe den med tredjeparts firmware, som gjør den mye mer stabil ved torrentbruk.

 

DD-WRT støtter veldig mange versjoner av WRT54G, så sjekk også hvilken versjon du har av denne ruteren.

Hvordan flasher jeg osv, er halvveis grønn på dette. Har WRT54G Wireless-G Broadband Router

Dette er Management menyen:

routero.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Jeg hadde LAN for 3 dager siden, da var vi to som satt på det trådløse og 3 som satt på kabel...da gikk nettet hele tiden, kan det fortsatt være skyldet på channel?

Skal uansett prøve å bytte til 6, vet ikke hvordan jeg stiller ned styrke da.

 

edit: Jeg er alltid koblet til med kabel.

 

Der har du for mangen faktorer som kan være årsaken. Neste gang du har LAN, og opplever det samme, så må du begynne å eleminere ting for å komme til buns.

 

Se om maskinene oppgir feilmeldinger i loggen. Koble fra maskiner og legg til en etter en osv.

 

Jeg tviler veldig sterkt på at det er routeren. Siden du er alltid koblet til via kabel, pleier du å miste nett hele tiden før LANet?

 

Ja, når jeg laster

Endret av KongKarlsen
Lenke til kommentar

Spør du meg så holder dere på å gå feil retting her. At det er kunn med torrents at han mister nett, kan det heller virke som om det er programmet eller annet som er problemet. Ikke routeren.

 

Har du forsøkt å laste ned store filer via browser eller FTP og sett om du mister kontakt da også?

 

Du vet og at mangen ISPer filterer ut torrents og kveler/stenger dem ned dersom du driver å laste ned mye?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Det står jo at han mister kontakten med internett ved høy last. Hadde ISP throttled ned torrents, så ville han ikke mistet internett i nettleser.

 

Det er ikke mange ISPer som gjør noe med torrenttrafikk. UPC eller GET hadde vel et stunt hvor de reduserte hastigheten på torrents på visse tider av døgnet, men tror ikke de gjør det lengre.

 

Når det gjelder DD-WRT og WRT54G, så er det forskjellig hardware og firmware på versjonene.

Man må derfor følge den prosedyren som hører til sin versjon av routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...