Gå til innhold

Theme system!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Driver å utvikler en liten CMS. Der jeg lurer på hvordan dere mener jeg burde gå frem for å lage et template system. Der en bruker kan endre utseende i profilen.

 

Jeg har tidligere gjort det simpelt, men samtidig tungvindt. Der jeg har simpelthen hentet ut valgt template fra databasen, og inkludert en hel profil (f. eks template.profile.php). Dette er en grei løsning, da jeg kan endre ALT som er av oppsettet. Men, må lage hvær enkelt fil for seg selv. Taggwall, Bruker sin blogg, Brukergalleri etc.. Alt slik skal tilsvare valgt profil...

 

Om noen vet om en bedre løsning for dette, så takker jeg ikke nei til litt info rundt det, hvordan du vil gå frem. Skal ikke ha noe ferdig opensource løsning. Alt kodes fra roten, og ut.

 

tanken var å ha ÈN fil som dekker alle sidene i profilen.

 

Takker på forhånd!

Endret av slacky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke helt om det er sånn du tenker men kan komme med sånn jeg tror da. Du lager et par css filer som du da legger på servern og i db'n så legger du inn hva slaks css som er standar og når du skal ha inn css fila så henter du det navnet bare ut i fra db'n

 

Og vil folk endre på det så kan du bare lage en dropdown meny som de forskjelige css'n ligger og navne på de. Nå de velger det de vil ha så trykker de bare på endre og da lgrer det "valgte" css navnet seg i db'n og da er jo det blit endret på siden også

Endret av The G33k
Lenke til kommentar

Ja, det er en løsning jeg har tenkt på. Da vil det være en fordel å bygge opp profilen med div-tags. slik at vi simpelt kan flytte panelene hit og dit.. Men, blir uansett litt begrenset ved å bare endre css.

 

Har kikket litt på jquery, ajax o.l.. Finner det veldig intressent om brukeren selv kan plassere panelene i profilen slik de ønsker. Og vet dette skal være fult mulig.. Men, vil gjerne ha noen innslag.. (=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...