Gå til innhold

Folkeskikk


Anbefalte innlegg

Disse linjene er hentet fra første melding i en annen tråd her på forumet. Navn er fjernet.

 

Quote:


On 2002-01-30 17:51:

hvorfor klarer dere ikke å se at denne X er den med problemer. han er ikke bare pro-intel han er en dust uten like.


 

Mon tro om vedkommende ville brukt de samme ordene om han stod ansikt til ansikt med den personen han omtaler... Jeg må si jeg stiller meg totalt uforstående til at det faktisk går an å oppføre seg slik i et offentlig forum.

 

Det som er synd med slike episoder (foruten at det henger ut enkeltpersoner, selvfølgelig), er at det ikke har blitt mindre av denne type oppførsel med tiden.

Til og begynne med trodde jeg dette var et "oppstartsfenomen" på internett, altså noe som folk ville vokse seg av. Der tok jeg dessverre feil. Er dette en uttrykksmåte for de som ikke har fått uttrykt det de ønsker på en god stund?

 

En gang i blant dukker det opp slike personangrep her på forumet. Hva er det som får folk til å poste slike meldinger? Hva ønsker de å oppnå?

 

Hvor bør egentlig grensen for moderering gå? Her opplever man en hårfin balansegang, hvor det er svært enkelt å tråkke feil, enten det er snakk om å være for streng, eller for tolerant.

Konkret: Burde denne meldingen/tråden bli slettet, låst eller forbli urørt av moderatorer?

 

Vil tro det er flere som har sine meninger om dette temaet.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksemplet du viser til oppfattar eg som reint provokativt. Det ligg ikkje noko personleg bak, personen er berre ute etter å skape "liv" og sinte reaksjoner. Det er iallfall mitt inntrykk.

 

Når det gjeld grensa for moderasjon meiner eg helst den bør gå ved injurier.

Eg håpar at innlegg som i eksempelet vil bli oppfatta som det er, nemleg provokativt, og at folk er modne nok til å la vere å svare, og med det teie det ihjel.

 

Eg innser at dette vil ei tid, og at det kanskje er ein utopi, men eg oppfordar likevel folk til å tenkje seg om før dei eventuelt svarar på innlegg av slik karakter.

 

Hardware.no og søstersidene har den siste tida hatt ein stor vekst, og med det mange nye folk. I ein slik fase vil det nødvendigvis komme ein del "utskot", og enkelte innlegg vil vere upassande.

 

Med tida(i løpet av eit år, halvtanna?) trur eg at det vil bli etablert ein relativt stabil brukarkjerne som vil sikre det nivået som bør vere i slike fora.

 

I mellomtida får ein slå hardt ned på det som heilt klart er ulovleg innhald(injurier, warez-linkar)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...