Gå til innhold

Del din studieteknikk?


Witten

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg holder på å lese litt om studieteknikker. Før har jeg basert meg veldig på skippertak, men har etterhvert oppdaget at dette bare fungerte delvis på videregående. Derfor lurer jeg litt på om folk her kanskje kan dele litt av studieteknikken deres.

 

Altså, hvordan studieteknikk fungerer best for dere?

 

På forhånd takk for alle svar.=)

Endret av Witten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man får god rutine med to-tre timers lesing hver dag, kommer man gjennom pensum et par ganger før eksamen, som regel.

Jeg er fryktelig dårlig student sånn sett. Har hver termin store ambisjoner om å klare å komme i en rytme, men rett før hver eksamen blir det bare brudd-lesing på aktuelt stoff. Har bare bomma skikkelig én gang på eksamen, og det var faktisk den eneste terminen hvor jeg faktisk leste endel hver dag. Viste seg at jeg ikke huska på ene pensumboka.

Lenke til kommentar

Mye skippertak. Går igjennom gamle eksamensoppgaver, og har nok stort utbytte av eventuelle obligatoriske innleveringsoppgaver. Har lite utbytte av forelesninger der og da, men når man repeterer senere er det motiverende at man da forstår det som ble presentert på forelesning.

 

Så gjelder det å plukke opp hint på forelesningene, om hva man bør lese på til eksamen. Har funka meget bra for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har kommet frem til at stoffet må jeg lære selv ved å lese, gjøre oppgaver og diskutere med medstudenter og foreleser. Forelesningene ser jeg på som et godt supplement, og en styring for hva man burde kunne. Forelesningene gir også et annet perspektiv på tolkning av stoffet ift. måten du tolker det selv, altså en annen synsvinkel som jeg syns er viktig å få med seg.