Gå til innhold

trenger ny skjerm 22-25 tommer brukes til spilling og film


Boll1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

betaler man mye for 3D funksjonen i skjermen? hvis man ikke skal bruke 3D er den fortsatt bedre enn samsungen?

Det som gjør en skjerm "3d klar" er at den har 120 hz som jeg har forstått det.

Hvis du har en skjerm som har 120 hz kan du for eksempel kjøpe nvidia 3d vision som lar deg spille alle spill du har på pcn i 3d. Og se film i 3d. Du må ha et av de nyeste gtx kortene btw.

Lenke til kommentar

Kortet ditt er 3D klart. Om det er bra nok spørs hva slags fps du "trenger". Husk på at når man spiller spill i 3d får man et ganske kraftig dropp i fps. Du kan google nvidia 3d vision gtx 465 fps eller noe, sikkert noen benchmarks.

Du trenger bare å kjøpe Nvidia 3D Vision kit med brillene og selve hardwaret: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=451112

 

Du kan enten kjøpe det kittet der som det følger med en 120 hz skjerm eller kjøpe skjermen seperat så lenge den har 120 hz.

Basically kjører de brillene 60hz på hvert øye, derfor trenger man 120hz skjerm.

 

Requirements til Nvidia 3D Vision: http://www.nvidia.com/object/3d-vision-requirements.html

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Jeg vet faktisk ikke om man kan se video man har lastet ned i 3d men omtrent alle spill som er dx9 og oppover vil fungere i 3d.

Bare google litt rundt og les om video og nvidia 3d vision så finner du sikkert noe som oppklarer det.

 

Ja den linken fra pixmania er rikitg, det er alt du trenger + en 120 skjerm.

 

Du kan se noen videoer fra Ryan shrout, eieren av bladet og nettsiden Pc Perspective teste diverse spill i 3d her:

Han har flere tester på profilen sin.

 

Forresten PCper har podcast om pc ting hver uke hvis du er interessert i det, og videoer av podcasten blir lagt ut på hans profil hver uke.

:)

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

@Fronth

 

skal du kjøpe 3D briller til skjermen?

-------------

total prisen for skjerm + 3D brillene blir:

 

1157kr - 3D briller

2712kr - Acer GD245HQ

127kr - Frakt

-116,07 rabatt på skjermen

 

= 3879,93kr

 

hos pixmania

--------------

en Kundene anmeldelse fra pixmania

 

"Dette er et morsomt produkt for dem som vil teste ut 3D til en (forholdsvis) billig penge men ikke noe man kommer til bruke så veldig mye tror jeg. Man blir sliten i øya etter en liten stund og det er fremdeles lite 3D materiale der ute. Det er også noe flimmer men akseptabelt.

 

Jeg hadde Elsa revelator briller for rundt 11 år siden og nVidia sin løsning er en del bedre men lider mye av det samme.. "ghosting" og objekter som ikke blir gjenskapt helt korrekt. I noen spill og filmer kan man overse det etter en viss tid men i spill som Bioshock 2 er det godt synlig og noe forstyrrende uansett hvilke innstillinger man bruker." 6/10 ga han.

Endret av Speedfrog
Lenke til kommentar

Her er en liste over 3D kompatible spill.

 

Enig at det er litt stiv pris, men er litt uenig i at det er lite 3D materiale ute og går - jf. lista.

De anmeldelsene jeg har lest av systemet har vært hovedsaklig positive og har gjerne nevnt at med denne 3D teknologien slipper man å bli sliten i øynene.

 

Jeg har lyst til å kjøpe brillene nå, men om jeg gjør det avhenger av hva lønna ender opp på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...