Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål angående forsikring, bil


simpl

Anbefalte innlegg

Heia.

 

Saken er sånn at jeg har kjørt en god del over det som var grensa på forsikringa mi i år. Nå når jeg skal fornye forsikringa for i år, må jeg betale for det jeg har kjørt over eller kan jeg fks. kjøpe ubegrensa forsikring for i år og unngå det?

 

Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heia.

 

Saken er sånn at jeg har kjørt en god del over det som var grensa på forsikringa mi i år. Nå når jeg skal fornye forsikringa for i år, må jeg betale for det jeg har kjørt over eller kan jeg fks. kjøpe ubegrensa forsikring for i år og unngå det?

 

Takker på forhånd for svar :)

 

Du kan bare ringe selskapet, og opplyse om at du ønsker å heve årlig kilometergrense - til en km-grense som passer til kjøringen. Har de ingen km-lengde som passer, så blir det som du nevner; fri kjørelengde.

En annen, og ikke etisk riktig, er å bytte selskap....

Lenke til kommentar

Du kan bare ringe selskapet, og opplyse om at du ønsker å heve årlig kilometergrense - til en km-grense som passer til kjøringen. Har de ingen km-lengde som passer, så blir det som du nevner; fri kjørelengde.

En annen, og ikke etisk riktig, er å bytte selskap....

Er nysjerrig på hvordan det fungerer. Fordi når jeg etablerte forsikringa betalte jeg for første året med en gang så jeg skulle slippe å betale hver måned. Nå som tia snart har gått ut uansett for detta året lurte jeg bare på om det var noen lovlig måte å unngå å måtte heve grensa som allerede har vært, istedenfor å bare heve den dette året og fortsette der jeg er nå, hvis du skjønner ;p

 

Har forresten forsikringsselskapet noen plikt til å hjelpe deg hvis du faktisk har kjørt over grensa med MYE og noe skjer? For hvis de ikke har det er det vel ingen grunn til at jeg faktisk skulle betale de for det jeg har kjørt over til nå?

 

ps. Veit det virker dumt, har bare vært sløv i år og glemt helt bort at jeg faktisk hadde en lav grense ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...