Gå til innhold

android 2.2 for htc desire. feil og løsninger


Anbefalte innlegg

hei.

oppdaterte min htc desire til 2.2 for 3dager siden og etter dette har tlf SLUUUUUUKT strøm.. lader den om natta og fra 7 om morran når je drar på jobb og til kl 4 så kan den tømme seg og det er da med kun 2-3 sendte sms.

 

føre oppdatering gikk det å kun lade om natta men gikk det så mye over 12 om kvelden som i helger slokk den og nå tar det kun 8-9 timer. har sendt mail til htc norge å spurt hva dette kan være så venter svar derfra.

 

trykker man meny-innstillinger-om telefonen- batteri så får man info om batteribruk og der står det jo att halvparten av forbruket er applikasjoner som ikke kjøres og masse % går på tid som telefonen ikke er i bruk. merkelig att den bruker nesten mest strøm når tlf ikke er i bruk og man IKKE kjører applikasjons..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdaterte min Desire i går og den har også sluuukt batteri i dag :( Har bare skrevet melding og etter 2t49m etter jeg tok den ut av laderen er jeg på 66%. Har stort sett bare skrevet meldinger... Og jeg har har slettet friendstream og aldri brukt facebook appen. Si ifra når hu hører fra HTC!

 

Jeg hadde samme problemet etter oppdatering. Mobilen var fulladet kl 1000. Kl 1103 etter en sms mottatt og en sendt, samt en alarm ring var batteriet nede i 73 %. Etter to timer var det 49 prosent igjen.

 

Løsningen for meg ble factory reset. Etter dette holder den nå i tre dager før jeg må lade

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet ut hvorfor. Jeg som så mange andre bruker Advanced Task Manager til å drepe apps, men den funker jo faen ikke! Så gikk heller inn på innstillinger -> apps og drepte der og vips var dem borte. Så er det bare å vente å se nå da om det roer seg litt ned på batterislukingen...

Nå er det dumt å i det hele tatt bruke task manager til å drepe apps... Android fungerer ikke som WM!

 

Task killer apps ødelegger faktisk mer enn de hjelper, de ødelegger såpass at Google måtte, i 2.2, legge det opp slik at task killer apps ble drept selv.

 

Sjekk ut: http://androinica.com/2010/05/07/google-and-cyanogen-comments-imply-task-killermanager-apps-are-pointless/

Lenke til kommentar

har ikke hatt mye erfaring med oppdateringen enda. Men plutselig i dag (oppdaterte i går og fungerte bra), får jeg ikke mobil-internett til å fungere. Har Tele2! Har også skrevet inn APN instillinger på nytt, hentet automatisk APN instillinger og ingen ting som fungerer. Syns også den tuller med innloggingen (Pin og tastelås) når mobil skrur seg av.

 

Noen som har noen råd/hint om dette? Kanskje det står andre steder, men ikke vært kar om å finne det.

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar

har ikke hatt mye erfaring med oppdateringen enda. Men plutselig i dag (oppdaterte i går og fungerte bra), får jeg ikke mobil-internett til å fungere. Har Tele2! Har også skrevet inn APN instillinger på nytt, hentet automatisk APN instillinger og ingen ting som fungerer. Syns også den tuller med innloggingen (Pin og tastelås) når mobil skrur seg av.

 

Noen som har noen råd/hint om dette? Kanskje det står andre steder, men ikke vært kar om å finne det.

 

På forhånd, takk!

 

Hei Andbakken,

 

Vi har dessverre problem med mobildata.

Dette er forventet rettet ca. Kl. 10.

 

Vi beklager dette.

 

Mvh

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

 

Hei Andbakken,

 

Vi har dessverre problem med mobildata.

Dette er forventet rettet ca. Kl. 10.

 

Vi beklager dette.

 

Mvh

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

 

Det må jeg si var god service fra Tele2! Da veit jeg det :)

 

Tusen takk!

 

Problemet med mobildata er nå rettet.

Vi beklager nedetiden.

 

Mvh

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Fantastisk oppdatering :)

Eneste problemet er at android markedet ikke fungerer på min nå, hva kan ha skjedd? Får kun en feilmelding :(

Jeg har også merket at jeg ikke får installert fra marked. Det går greit å laste ned men den vil ikke installere appen.

Dette skjedde en stund etter 2.2. Jeg har installert ting etter det men nå virker det ikke Flere med erfaring?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...