Gå til innhold

sata hd problem på abit ic7

ratata

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får ikke til å installere windows på maskina pga. den ikke finner harddisken. er det noen som kan hjelpe? trenger svar fort

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mmm, jeg måtte enable s-ata i bios :oops: . uansett har nå funnet hd'en, ivertfall i bios. men hd'en viser ikke i oppstarten. dette er litt merkelig i og med at windows installasjonen faktisk finner disken, men når jeg restarter vil ikke maskina boote fra disk og booter da igjen fra cd. evig ond sirkel. håper noen kan hjelpe.

Skrevet
mmm, jeg måtte enable s-ata i bios :oops: . uansett har nå funnet hd'en, ivertfall i bios. men hd'en viser ikke i oppstarten. dette er litt merkelig i og med at windows installasjonen faktisk finner disken, men når jeg restarter vil ikke maskina boote fra disk og booter da igjen fra cd. evig ond sirkel. håper noen kan hjelpe.

Har du vert i bios og valgt hva den skal boote fra?

Skrevet

Standard feilen her, er at folk ikke trykker F6 i starten av installasjonen. Når det blir spurt om det skal installeres tredje parts drivere.

Det må legges inn S-ATA drivere manuelt der.

Skrevet

har allerede gjort det!

windows installasjonen finner hd'en i den første delenb i installasjonen da den kopierer filer fra cd'en. men når den rebooter for å komme inn i andre del av install. da finner den ikke disken... its a mystery to me

• 2 uker senere...
Skrevet

99,9% sannsynelig at du har rotet i bios,det finnes en annen tråd her på forumet der en hadde samme prob,det var feile innstillinger i bios som var årsaken.

Skrevet

jeg har et kort i7-g til pentum samma kort som du har når jeg prøver med sata disk så går det ikke men når jeg kjører ide så går det kna du hjelpe meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...