Gå til innhold

Studiekompetanse som privatist


ParPefy

Anbefalte innlegg

Hei, har en del spørsmål rundt dette med studiekompetanse som privatist.

 

Jeg har meldt meg på følgendekurs:

http://www.fubvt.no/kurs.asp?avd=64&kurs=42337&lang=1&kursnavn=Allmennfaglig+p%E5bygning+H%F8nefoss

dvs disse fagene: Matematikk - Engelsk - Naturfag - Historie - Norsk og Nynorsk

 

Men som man kan se er dette egentlig ett kurs for elever som har avsluttet fagutdanningen med fagbrev/svennebrev eller annen yrkeskompetanse.. Siden de da ikke tilbyr kroppsøvning og programfag.

 

Da tenkte jeg at jeg kunne ta sosialkunnskap som programfag via nettstudiet til nki http://www.nki.no/Kurs/Sosialkunnskap/%28variant%29/4891E

Jeg veit ikke alle fagene som går under programfag så om noen vil liste disse hadde det blitt bra ( Kanskje noen er lettere å ta som privatist enn andre) Til nå virker sosialkunnskap som det "letteste" for min del

Så kommer jeg til kroppsøvinga, jeg har hørt dette er det letteste faget så det burde være mulig ta det uten kurs. Bare ved og lese selv.

1). Stemmer dette? Noen som vet hva eksamen i evnt kroppsøving går ut på?

 

2). Om jeg fullfører/består disse fagene som nevnt ovenfor vil jeg da få studiekompetanse?

 

3). Noen som vet hvilken eksamner jeg må opp i? er det muntelig og skriftelig i alle fagene? Forklar gjerne litt om eksamene i de forskjellige fagene.

 

4). Noen som vet ca prisen for å ta eksamen som privatist?

 

Takk :)

Endret av ParPefy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du får godkjent kroppsøving så lenge du består den teoretiske eksamen. (skriftlig) Den er faktisk litt vanskelig, men studere du godt på å skrive rapport slik oppskriften er i boken går det fint. Du bør også kunne litt om forskjellige idrett, skader, kosthold osv...

 

2. Ja, du vil få studie kompetanse (tru jeg) Anbefale du snakke med en rådgiver om dette.

 

3. Matematikk er skriftlig, Engelsk er muntlig og skriftlig, Naturfag er kun skriftlig (Kan være du må ha muntlig er litt usikker der). Historie er Muntlig, Norsk er muntlig + skriftlig i Bokmål + Nynorsk.

 

4. Det er ca 350 kr for nye fag..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...