Gå til innhold

Kommenter mitt kostholdforslag!


Anbefalte innlegg

Har vel trent 2 år nå uten noen ekstreme vektøkninger eller muskelmasse. Kostholden får skylden.

Har i det siste gått lei og er nå motivert til å legge om kostholdet mitt for å bygge mer muskelmasse. Et godt kosthold kombinert med proteintilskudd samt kreatin.

 

Her er noe av det jeg hadde tenkt:

Dette kombinert med StrongLifts sitt 5x5 program. Samtidig som jeg trener kardio 50 min tre ganger i uka.

 

Om meg:

- 18 år

- 66 kg

- 1.75 cm

- Vært aktiv hele livet

- Fettprosent på rundt 15-17, føler meg feit..

- Liker å ta meg en pils eller 12 i helgene (burde jeg kutte litt ned?)

 

 

Frokost:

-Havregryn med melk elr syrnet melk og en proteinshake ved siden.

 

2. måltid (før trening):

-5 egghviter blandet med paprika/salsa, brokkoli e.l i ei stekepanne.

eller

-Brødskiver med makrell i tomat eller tunfisk.

 

Middag (etter trening tar jeg en proteinshake):

Det mamma lager..

 

4. måltid:

Frukt, melon..

Tunfisk(?)

 

Kveldsmat:

Et par brødskiver med enten kokt skinke eller makrell i tomat.

 

Spør om det er noe jeg har glemt å opplyse om som er viktig!

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må også legge til noe ved trening.

 

Dvs minimum 25g protein etter trening sammen med en karbshake på 40-60g.

Du kan også innta 1ss olje sammen med 3 av måltidene for å få opp kcal med 300kcal gratis/uten å bli mett.

 

Du trenger bare 200kcal i pluss for å bygge, men melon og tunfisk blir ikke rare greiene.

Merk at det er 200kcal i pluss, begynner du med trening vil det si 700kcal mer en du pleier pr dag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I starten (de 2-3 første månedene) blir man sterkere av å trene styrke fordi nervesystemet i kroppen tilpasser seg tyngden man løfter, men man øker nok ikke i muskelmasse. Etter disse månedene forsvinner ofte denne effekten, og da må man bruke kostholdet til hjelp. Kan tenke meg det må ha vært kjedelig å trene styrke i 2 år uten å øke i muskelmasse, men for å være helt ærlig så spiser du som ei lita jente med tanke på å øke musklenes volum.

 

Hva skal du med all denne kardiotreningen dersom planen er å øke i muskelmasse? Du ender opp med å forbrenne all maten kroppen skal benytte som overskudd for å bygge muskler, og du spiser allerede for lite. Har du i det hele tatt regnet på kostholdsprogrammet du har laget? Du bør minimum få i deg 2 gram protein per kilo kroppsvekt. En annen ting du bør gjøre er å finne ut ditt vedlikeholdsnivå, for så å legge seg 300-500 kalorier i overskudd. Maks 0,5 kg opp i vekt per uke er greit. Pils i helgene er ikke så sinnsykt viktig å droppe når du bygger, men det vil gjøre at du får mer fett på kroppen. F.eks 500 kalorier i overskudd + 12 øl blir fort mye fett.

 

Edit: leif

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...