Gå til innhold

Løst - Trådløs tilkobling av Xbox med N-nettverk ifht G-nettverk


pat2004

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har til nå kjørt Xbox kablet men vil gå over til trådløst. Kan lett koble til med G-nettverk med den routeren jeg har nå, men tror N-nettverk med sin rekkevidde og hastighet fungerer bedre mtp på streaming og slike ting enn G-nett gjør. Vurderer derfor å kjøpe nyere router som støtter N.

 

Noen som har noe erfaring/synspunkter?

 

På forhånd takk! :)

Endret av pat2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ut som dette var et vanskelig spørsmål for folk ;)

Saken er løst. Fikk svar på forumet på xbox.com. N fungerer betydelig bedre til alle funksjonene på Xbox enn det G-nettverket gjør. Dessuten, for å være sikker på at routeren er fullkompatibel med xboxen kan en sjekke en kompatibilitetsliste på xbox sine nettsider. Står også hvilken firmware som lønner seg å ha på routeren også, som regel den siste :)

Lenke til kommentar

Når du sier at xbox støtter N-nettverk, prater du da om den nye slim-utgaven?

Eller støtter den gamle xbox360 også N?

 

Mvh. Jøran

 

Jeg prater om begge to, både slim og den gamle. Forskjellen er at slim har innebygd trådløst nettverkskort, mens du må kjøpe det som tilleggsutstyr for de gamle xboxene.

Begge støtter både G og N, ja :)

Endret av pat2004
Lenke til kommentar

Hmm, nå ble jeg usikker . På komplett sine sider er det bilde av den gamle grå typen, i beskrivelsen for den står det at den støtter N, mens under produktinfo for den står det at den kun støtter A, B og G.

Kanskje det beste er å ringe komplett og finne det ut.

 

På xbox sine sider derimot er det bilde av den nye sorte med to antenner, og den støtter A, B, G og N.

Det er også bilde av den gamle der, og der står det kun A, B og G. Da velger ihvertfall jeg å tro xbox, og skal du ha det beste da må du kjøpe den nyeste... :)

Lenke til kommentar

Jeg må vel ha det besste, så da får jeg bare kjøpe den da. Hvis ikke jeg går for slim-utgaven. Kanskje det ikke blir så mye dyrere enn å kjøpe ny antenne hvis jeg leverer den gamle xboxen på gamestop pluss at jeg slipper å kjøpe ny antenne pga. at den er integrert på slimmen. Hvis du skjønner:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...