Gå til innhold

XFX 5870 varmegrense?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ekstremt høyt, mener maksgrensen for kortet er på ca. 85C

Hvorfor sier du det? Jeg leser på netten at til og med 85C er helt OK temperatur, men helst ikke over 90C.

 

Hadde temperaturen min vært farlig, så hadde jo skjermkortet krasjet spillet? Har vel en sperre på hvor lang temperaturen er. Fortsetter vel ikke og øke og øke helt til skjermkortet brenner opp, så langt tilbake i teknologien er vi vel ikke?

Lenke til kommentar

Det er ekstremt høyt, mener maksgrensen for kortet er på ca. 85C

 

edit: Søkte litt rett etter at jeg svarte, mener jeg leste 85C ett sted men ett kjapt søk viser at 100-105 grader er den totale grensen før kortet stopper selv, beklager!

 

:)

Som du sikkert ser, så har han redigert posten, etter at jeg svarte han :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har kortet på auto, men hvis du har det så bør du stille på vifta på kortet:)

Et 5870 skal ikke ikke så høyt hvis man ikke vil da:P

Kjører med 2x5870 og under Bc2 så er ikke jeg over 60 grader med stock kjøling.

 

Så last ned foreks. Afterburner så kan du lage profiler som foreks. at vifta setter seg opp på visse tempraturer eller du låser vifta fast på en hastighet :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har kortet på auto, men hvis du har det så bør du stille på vifta på kortet:)

Et 5870 skal ikke ikke så høyt hvis man ikke vil da:P

Kjører med 2x5870 og under Bc2 så er ikke jeg over 60 grader med stock kjøling.

 

Så last ned foreks. Afterburner så kan du lage profiler som foreks. at vifta setter seg opp på visse tempraturer eller du låser vifta fast på en hastighet :)

Jeg ønsker ikke bråk, en grunn til at jeg kjøpte et Fractal kabinett :p . Så vidt jeg ser rundt på nettet nå, så er 83C akseptabelt og ikke innenfor noen faregrense.

Lenke til kommentar

Om skjermkortet ligger på 82°c i et sommer temperert rom så har du absolutt ingenting å frykte. de fleste skjermkort har sin "maksgrense" på 100°c. Jeg tenker litt på denne måten: 60-80°c = normalt, 90-95°c = uh-oh og på 100 så restarter pcen seg, men med dagens teknologi og 40nm så skal det en del til for at du kommer så langt opp, med mindre du kjører crossfire/sli i et relativt varmt rom.

 

p.s. hardware begynner å smelte på 120°c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...