Gå til innhold

Grei spill-PC til ~6000


Anbefalte innlegg

Hei! :new_woot:

 

Min lillebror inntar nå spillverdenen for fullt, og i den anledning vil han ha seg en stasjonær PC. Han har bestemt seg for å bruke rundt 6000,- (uten skjerm, OS og annet tilbehør). Hadde vært fint om det var noen her på forumet som kunne gitt meg noen råd (kanskje en handleliste?) om hvordan få mest mulig kraft ut av det lavet budsjettet som er.

 

Jeg kjenner en fyr som kan bygge PC'en, så er vel egentlig bestilling av PC deler som er mest aktuelt. MEN, hvis det er slik at man får mer ut av pengene ved å kjøpe en pakke (la oss si fra komplett.no) er jeg også åpen for denne muligheten.

 

Det trengs også en skjerm (22-24 tommer), men jeg tenker at dette er noe som er enklere å ordne i etterkant.

 

Hvis dere vil vite mer så er det bare å spørre.

 

Edit: Kan nevne at spillene som er mest aktuelle er Starcraft 2, Warcraft 3 og kanskje litt FPS som MW2 og Bad Company 2.

 

PS: Første post på hardware.no forumet =D

Endret av Nyph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde blitt litt misforstått av broren min :whistle:

Han ville bruke i overkant av 6000,- til sammen (med skjerm) så da må vel PC'en komme på rundt 5000,-. Beklager virkelig, håper fortsatt folk kan gi meg noen gode alternativer i denne prisklassen.

 

Takker for innspill så langt! Det er slik at det blir en del penger spart på å kjøpe deler og sette PCen sammen, mot å kjøpe en pakke fra en av de store bedriftene?

Endret av Nyph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...