Gå til innhold

athlon 1000@1200+ ??? noen som har klart det??


asle

Anbefalte innlegg

hei jeg har en athlon 1000 som jeg ønsker å kjøre i 1200 eller mere mhz har noen klart dette min asus a7v kan bare klare 1150 mhz uten å låse seg, har da 100 fsb 11,5 x multiplier og 1,75 v core volt og den er dønn stabil og rimelig kald 60 grader med vifte laget for opptil 1000mhz når jeg kjører burnproof 10 ganger i sisoft sandra.

Så har noen klart 1200 eller mere så vil jeg gjerne ha tilbakemelding :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

først og fremst 60C er ikke lite... det er mye...

det er sikkert der problemet ligger, skaff deg en swiftech mc462, kjøler noe sinnsykt!! den gammle 1000 tb min gikk opp i 1245mhz, jeg husker ikke fsb instilling (1,85V), men den var ganske høy. nabon min kjøpte seg en 1200mhz og trodde han var konge med et 200mhz forsprang... hehe... han satt igjen med skjegge i postkassa når han så mine imponerende 1245mhz... 45mhz forsprang. han ante ingenting! :razz:

 

det er sikkert ett av jalla korta dine som ikke klarer mere enn 66mhz... kan du ikke stille fsb induvidielt? ellers så kast alle skrap lydkort, analogt modem og div. søppel.

 

ti (elleve) bud:

 

1. bruk artic silver

2. ikke bruk kjølepasta fra clas ohlson

3. rens hele cpuen med isopropanol (blå sprit på jernia tror jeg)

4. ikke fett inn kjernen etter at du har fjernet det forrige fettet... VIKTIG!!

5. ikke gnikk kjøleren fra side til side så du hører at artic silvern spruter på gulv og vegger. teknikk :smile:.

6. bruk en bra kjøler

7. ikke kjøp FOP38! kjøp heller turbo intercooler rett i dysa vifte på en liten boxed pentium 100 ribbe (mye bedre)

8. kjøp swiftech mc462

9. kjøp en stillegående vifte

10. fyr opp PC-en, hører du det freser har du oppnådd riktig kontakt mellom fetthinnen og kjølepastan fra clas ohlson.

11. ikke driv hor! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-30 20:48, asle skrev:

hei jeg har en athlon 1000 som jeg ønsker å kjøre i 1200 eller mere mhz har noen klart dette min asus a7v kan bare klare 1150 mhz uten å låse seg, har da 100 fsb 11,5 x multiplier og 1,75 v core volt og den er dønn stabil og rimelig kald 60 grader med vifte laget for opptil 1000mhz når jeg kjører burnproof 10 ganger i sisoft sandra.

Så har noen klart 1200 eller mere så vil jeg gjerne ha tilbakemelding :smile:


Jeg har også Asus A7V med en athlon 1000 som jeg kjører på 1300 mhz stabilt (43-47 grader 1.8v). Fsb overklokking får jeg ikke til uten at maskinen låser seg, men så lenge multiplier står på 13x er jeg fornøyd.

60 grader virker høyt, så du burde få deg ny kjøling. Jeg bruker Zalmann Cu5005 + 4 Zalmann vifter (2 stk 92mm og 2 stk 80mm) inn og ut av kabinettet(HQ08). Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg har en Tbird 1000/266 i nesten et år nå som jeg har kjørt på følgende hastigheter:

 

Hjemmelaget Vannkjøling: 1560MHz

Alpha PAL 8045 : 1500MHz

Taisol CGK 760 : 1440MHz (Idag, nesten lydløs)

 

Prosessoren er dønn stabil på alle disse hastighetene.

 

 

 

_________________

 

Byggeren

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-01-31 14:11 ]

Lenke til kommentar

Overskriften passer en del med min maskin også. Har en TBird1000, som jeg har kjørt på 1100MHz. Rørte ikke multiplyern, men klokket fsb til 110MHz. Ingen problemer med stabilitet så langt. Men det kjipe er at multiplyern ikke vil under 10. For da kunne jeg hevet fsb mer og fått fremdeles 1100MHz, men den ville vel vært raskere siden FSBen er flaskehalsen på disse maskinene..?

Nå er det jo mulig at det er mitt HK som ikke vil senke multiplyer uansett da, det er jeg ikke sikker på. Biosen er siste versjon, fra 29.11. Kortet er et MSI K7T Turbo.

 

Noen tips?

 

-P-

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-31 15:50, Pop skrev:


Nå er det jo mulig at det er mitt HK som ikke vil senke multiplyer uansett da, det er jeg ikke sikker på. Biosen er siste versjon, fra 29.11. Kortet er et MSI K7T Turbo.


Noen tips?


-P-


Hovedkortet har en jumper for å velge 100/133 buss, prøv å ta av denne. Da skal du kunne velge f.eks 7.5*133 for å få 1000. Ulempen er at den kanskje starter på 10*133, da henger den nok....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...