Gå til innhold

"Intel-RAM" på AMD-hovedkort?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg ny PC og har et spørsmål om ramen, jeg skal ikke ha Corsair Dominator pga denne passer ikke inn under min Noctua D14 som jeg skal kjøpe.

 

Så jeg tenkte på denne typen, men er ikke helt sikker på om den fungere bra på AMD-hovdkort, det står jo at den er for Intel i5 og i7, vil dette ha noe å si på ytelsen, og, vil det funke i det hele tatt?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste som gjør at det er "for intel" er vel i utgangspunktet at dem kjører på 15-1,65v noe som også alle "nahalems" (i3,i5,i7 osv)integrerte minnekontroller gjør. Det som er så spesielt however er at den stilles automatisk etter hvordan volten på minnet ligger så derfor skal det aldri overskride 1,65v slik at prosessoren ikke tar varig skade av for høy volt.

 

AMDs arkitektur (eller hva det er som avgjør dette) er slik at minnekontroller på CPU kan stilles akkurat hvordan man ønsker så derfor er dette uansett ikke et tema.

 

 

En annen ting med "intel minne" er vel at de har XMP som er kort for Xstreme memory profiles og muliggjør vel at latency kan stilles mer aggresivt i sitasjoner der det krever høyere ytelse. AMD har noe tilsvarende som de kaller BEMP (Black edition memory profiles)

Lenke til kommentar

Eneste som gjør at det er "for intel" er vel i utgangspunktet at dem kjører på 15-1,65v noe som også alle "nahalems" (i3,i5,i7 osv)integrerte minnekontroller gjør. Det som er så spesielt however er at den stilles automatisk etter hvordan volten på minnet ligger så derfor skal det aldri overskride 1,65v slik at prosessoren ikke tar varig skade av for høy volt.

 

AMDs arkitektur (eller hva det er som avgjør dette) er slik at minnekontroller på CPU kan stilles akkurat hvordan man ønsker så derfor er dette uansett ikke et tema.

 

 

En annen ting med "intel minne" er vel at de har XMP som er kort for Xstreme memory profiles og muliggjør vel at latency kan stilles mer aggresivt i sitasjoner der det krever høyere ytelse. AMD har noe tilsvarende som de kaller BEMP (Black edition memory profiles)

Tusen takk, nå har jeg fått svar på det jeg trengte! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...