Gå til innhold

[LØST] Android SQLite create


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg prøver å lage en SQLite database som jeg får til. Men når jeg oppretter en table med koden under, så får jeg beskjed om at det bare finnes en column i databasen med getColumnCount() og at denne heter wifi med getColumnName():

CREATE TABLE TableName (_id INTEGER PRIMARY KEY AUTOINCREMENT,wifi INTEGER,external INTEGER,power INTEGER);

 

Any ideas?

Endret av miXer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg et annet problem. Som nevnt lenger opp så oppretter jeg en database med 4 kolonner med denne koden:

CREATE TABLE BattMate (_id INTEGER PRIMARY KEY AUTOINCREMENT,wifi INTEGER,external INTEGER,power INTEGER);

Her er koden jeg bruker for å hente ut Cursoren nevnt nedenfor:

Cursor c = db.query(DATABASE_TABLE, new String[] { KEY_ROWID, KEY_WIFI_STATE, KEY_EXTERNAL_STATE, KEY_POWER_STATE }, null, null, null, null, null);

Jeg kunne gjerne tenkt meg å fått ut infoen som ligger der, og når jeg kjører 'c.getColumnCount()' så får jeg 4, noe som stemmer, og når jeg kjører 'c.getCount()' får jeg tilbake at det er 1 row, noe som også stemmer.

 

Men når jeg kjører 'c.getInt()' enten med 0,1,2 eller 3 så får jeg samme feilbeskjeden, det samme gjelder når jeg kjører 'c.isNull()' enten med 0,1,2 eller 3, og feilbeskjeden er:

Index -1 requested, with a size of 1

Noen som noen ideér?

Endret av miXer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...