Gå til innhold

Amatørstudio (Hodetelefoner og lydkort)


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle oppgradere lyden litt her hjemme, og da velger jeg å oppgradere hodetelefoner og lydkort. Det store spørsmålet mitt er om valgene jeg har sett opp er gode valg.

 

Hovedinteressen min er electronica og alle undersjangerene, men jeg hører på alle typer musikk. Jeg spiller bassgitar, men vil ha muligheten til å kunne ta opp det meste av instrumenter. Phantom power er kanskje uviktig. Jeg er student så har ikke så masse penger, men vil ikke la pengene begrense meg slik at jeg gjør dårlige valg.

 

Lydkortet vil fungere som preamp til hodetelefonene og til en rotel forforsterker. Synes det er viktig at hodetelefonene er lukkede selv om jeg ikke spiller akustisk eller synger selv. Lager for det meste elektronisk musikk, så vet ikke om det er noe vits å legge masse penger i mange innganger på lydkortet. Kjører 64 bit win 7. USB eller Firewire har jeg ingen formening om, men har mulighet for begge.

 

Det jeg har tenkt på til nå er følgende valg:

 

Hodetelefoner:

BEYERDYNAMIC DT770 Pro hodetelefon/ 32 Lukket / 32 Ohm / 270 gram / Rundt øret (29103)

1500,- kr fra HPX.no

 

Lydkort:

EDIT: Focusrite Focusrite Saffire 6 bestilt til 1029,- kr! Regner med at dette var en tastefeil eller lignende da varen ble lagt ut, så bestilte den med engang.

 

[Lydkort Focusrite Focusrite Saffire 6 USB

1.750,- kr fra 4sound.no

Er inngangene på denne like gode som på Focusrite Saffire PRO40?

Har også sett på EMU 0404 USB 2.0 - USB lydkort blandt annet.]

 

Kom gjerne med forslag, forbedringer og tips om dette trengs. Jeg takker for all hjelp jeg kan få :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...