Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Skrevet

På hvilken måte er en vortex som spilleren velger hvor skal lande random?

 

Broodlords kan da spres nok til at man ikke får tak i over halvparten i en vortex, uten at man trenger å være veldig redd for at de skal bli plukket bort?

Fanger han halve hæren din i vortexsen har du egentlig ikke noe annet valg enn å kjøre resten av hæren inn der.

 

Grunnen til at den er random er jo at hvis man har noen archons så scaler den plutselig til tusen og hele hæren forsvinner. Det gir jo bare ingen mening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilken måte er en vortex som spilleren velger hvor skal lande random?

 

Broodlords kan da spres nok til at man ikke får tak i over halvparten i en vortex, uten at man trenger å være veldig redd for at de skal bli plukket bort?

Fanger han halve hæren din i vortexsen har du egentlig ikke noe annet valg enn å kjøre resten av hæren inn der.

 

Grunnen til at den er random er jo at hvis man har noen archons så scaler den plutselig til tusen og hele hæren forsvinner. Det gir jo bare ingen mening.

... det er som fungal growth og baneling bombs. Ghost + tanks. Noen kombinasjoner går bare sinnsykt bra sammen ...

Skrevet

Så ikke kampene, men kan personlig si at om en zerg har 4++ baser og hive, så har generelt tossen gjort noe galt, du skal ALLTID pushe, med en gang på 3rd base, og når du får 4th skal det være non-stop

Skrevet

Så ikke kampene, men kan personlig si at om en zerg har 4++ baser og hive, så har generelt tossen gjort noe galt, du skal ALLTID pushe, med en gang på 3rd base, og når du får 4th skal det være non-stop

Får protoss 4 baser skal du ha tapt som zerg.

Skrevet

På hvilken måte er en vortex som spilleren velger hvor skal lande random?

 

Broodlords kan da spres nok til at man ikke får tak i over halvparten i en vortex, uten at man trenger å være veldig redd for at de skal bli plukket bort?

Fanger han halve hæren din i vortexsen har du egentlig ikke noe annet valg enn å kjøre resten av hæren inn der.

 

Grunnen til at den er random er jo at hvis man har noen archons så scaler den plutselig til tusen og hele hæren forsvinner. Det gir jo bare ingen mening.

... det er som fungal growth og baneling bombs. Ghost + tanks. Noen kombinasjoner går bare sinnsykt bra sammen ...

archon toilet tar av i helt andre proposjoner enn fungals+banelings.

Skrevet

Så ikke kampene, men kan personlig si at om en zerg har 4++ baser og hive, så har generelt tossen gjort noe galt, du skal ALLTID pushe, med en gang på 3rd base, og når du får 4th skal det være non-stop

Får protoss 4 baser skal du ha tapt som zerg.

dette pleide å være sant, men det finnes mange dumme tosses for tiden som ikke det virker som har skjønt HVORFOR de skal ha vunnet...

disse har en tedens til å ta disse basene på kostnad av presset de kan legge på zergen, og gir zergen fri tech-tid og droning, en 4base t3 zerg som har vært maksa i 2 injects er nærmest ustoppelig for en protoss....

Skrevet

Jeg ser egentlig ikke helt problemet med archon toilet. Et archon toilet tar ikke av i helt andre proposjoner enn fungals+blings kombinert. Er ganske lik effekt faktisk.

 

Force clusterfuck -> heftig splash damage. Instant kill.

 

Er vanskelig å få til, og skjer kun noen få ganger... men er svært effektivt. Er mange likheter ved fungal+blings og archon toilet.

Skrevet

VIrkelig? Med archon toilet ødelegger du 100 supply uten å tape noe. Med bling+infestor mister du at best nesten alle unitene og dreper alt av fienden, at worst taper du alt uten å drepe noe særlig i det hele tatt.

Skrevet

På hvilken måte er en vortex som spilleren velger hvor skal lande random?

 

Broodlords kan da spres nok til at man ikke får tak i over halvparten i en vortex, uten at man trenger å være veldig redd for at de skal bli plukket bort?

Fanger han halve hæren din i vortexsen har du egentlig ikke noe annet valg enn å kjøre resten av hæren inn der.

 

Grunnen til at den er random er jo at hvis man har noen archons så scaler den plutselig til tusen og hele hæren forsvinner. Det gir jo bare ingen mening.

... det er som fungal growth og baneling bombs. Ghost + tanks. Noen kombinasjoner går bare sinnsykt bra sammen ...

archon toilet tar av i helt andre proposjoner enn fungals+banelings.

Nah du kan drepe hele hæren på 5 sekunder hvis du får til den perfekte kombinasjonen ... litt vanskeligere med fungal baneling drops selvfølgelig, men effekten er da ikke så forskjellig syntes jeg.

 

Jeg har ikke noe problem med archon toilet ... syntes det er greit nok. Helt andre ting som irriterer meg med protoss (forcefields forcefields og forcefields for eksempel ... har gjort rasen rimelig idiotisk å balansere).

Skrevet

Så ikke kampene, men kan personlig si at om en zerg har 4++ baser og hive, så har generelt tossen gjort noe galt, du skal ALLTID pushe, med en gang på 3rd base, og når du får 4th skal det være non-stop

Får protoss 4 baser skal du ha tapt som zerg.

dette pleide å være sant, men det finnes mange dumme tosses for tiden som ikke det virker som har skjønt HVORFOR de skal ha vunnet...

disse har en tedens til å ta disse basene på kostnad av presset de kan legge på zergen, og gir zergen fri tech-tid og droning, en 4base t3 zerg som har vært maksa i 2 injects er nærmest ustoppelig for en protoss....

Meh, en 4 base protoss med 12 warpgates og stor bank er rimelig ustoppelig han og. Det kommer for mye an på det spesifikke gamet til å si det ...

 

Ja har protoss minet ut første to basene så, men er han på 4 effektive baser, så skal han ha vunnet ... men ja, det finnes mange idioter i verden. Er du på 4 baser uten upgrades er saken annerledes selvfølgelig ...

 

Er egentlig utrolig at protoss taper kamper?

Nei, protoss er svake i tiden fra 2. til 3. og 3. til 4. base. Det er da Zerg har rimelig lett for å løpe fra dem i supply. 160 vs 110 supply er ikke unormalt.

Skrevet

Så ikke kampene, men kan personlig si at om en zerg har 4++ baser og hive, så har generelt tossen gjort noe galt, du skal ALLTID pushe, med en gang på 3rd base, og når du får 4th skal det være non-stop

Får protoss 4 baser skal du ha tapt som zerg.

dette pleide å være sant, men det finnes mange dumme tosses for tiden som ikke det virker som har skjønt HVORFOR de skal ha vunnet...

disse har en tedens til å ta disse basene på kostnad av presset de kan legge på zergen, og gir zergen fri tech-tid og droning, en 4base t3 zerg som har vært maksa i 2 injects er nærmest ustoppelig for en protoss....

Meh, en 4 base protoss med 12 warpgates og stor bank er rimelig ustoppelig han og. Det kommer for mye an på det spesifikke gamet til å si det ...

 

Ja har protoss minet ut første to basene så, men er han på 4 effektive baser, så skal han ha vunnet ... men ja, det finnes mange idioter i verden. Er du på 4 baser uten upgrades er saken annerledes selvfølgelig ...

Tja poenget mitt var vel heller det at i T3 forsvinner denne kost-effektive fordelen protoss har mot zerg i store-kamper, broodlords fjerner mye av den, tvinger deg inn i vonde situasjoner etc... det blir ikke noen "imbalanced" kamp eller noe, det er bare det at etter en kamp hvor begge knuser hverandre, kan zerg lett reprodusere en low-tier arme, mens protoss ikke kan re-supplere med bl.a collosus(som er superviktig mot zerg nesten uansett...) og det da plutselig blir en veldig vond situasjon for protossen...

Om han forøvrig holder et slikt 2ndary push så vil han igjen ha sitt på det tørre, da han vil ende opp med en bedre arme når han bare får ut sine aoe's

(jeg vet HT er aoe, men den har bare ikke den samme effektiviteten i PvZ i sc2...)

Skrevet

Tja poenget mitt var vel heller det at i T3 forsvinner denne kost-effektive fordelen protoss har mot zerg i store-kamper, broodlords fjerner mye av den, tvinger deg inn i vonde situasjoner etc... det blir ikke noen "imbalanced" kamp eller noe, det er bare det at etter en kamp hvor begge knuser hverandre, kan zerg lett reprodusere en low-tier arme, mens protoss ikke kan re-supplere med bl.a collosus(som er superviktig mot zerg nesten uansett...) og det da plutselig blir en veldig vond situasjon for protossen...

De fleste protoss er idioter da ... de bygger ikke ut infrastrukturen når de kan.

 

Naniwa er en av de som har skjønt det, han går gjerne opp til 3 robotics, 3 stargates, 10+ warpgates late game, for nettopp å kunne gjøre det når han er maxed + har bank.

 

Det at protoss kan mene at 1 robo på 2 baser er bra, og 1 robo på 4 baser er bra, er rimelig merkelig ...

Skrevet (endret)

Faen da Idra hvorfor base trader du ikke der, du kan jo komme ned på 2vs1 base ... sleng ned en hydra den før lair forsvinner...

 

Forøvrig godt eksempel på hvorfor jeg hater forcefield og ikke vortex :)

Endret av aebriol
Skrevet

Helt enig i at forcefields er ganske sprø i visse situasjoner, men å endre dem vil være vanskelig uten å måtte justere andre aspekter i spillet. Med archon toilet er det lett, det er bare å fjerne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...