Gå til innhold

Acer Aspire 5553G: vifte som går hele tiden


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for en liten stund siden en Acer Aspire 5553G, og den er super. MEN vifta går hele tida, den suser, piper nesten. Da jeg skrudde den på i dag så setter vifta seg på og bare fortsetter selv når jeg ikke gjør noen ting. Den er ikke varm heller. Prossesorbruken er på max 5% nå. Straks jeg skal se på en video på youtube setter vifta opp farten og videon henger seg opp. Da er prossessorbruken på 10%

 

Dette er vel ikke normalt? Hvor mye skal en vifte i en laptop som denne suse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det avhenger veldig av miljø, en jeg kjenner har en helt stille maskin i en måned, og så bråker den noe helt sinnsykt til man støvrenser den igjen. En annen jeg kjenner må rense maskinen en gang i halvåret, og selv renser jeg aldri laptopen, men så har den veldig store kjøleflater inni.

Lenke til kommentar

Du skrur opp dekselet som ligger foran prosessoren, og tar bort støvet som sitter foran kjøleribbene der. Det kan være at du må ta ut tastaturet eller hele bunnplaten, det varierer fra laptop til laptop. Men det er vanlig med en luke på undersiden som gir deg tilgang rett på kjøleribbene.

 

Som oftest ser det noenlunde slik ut cpu%20cooler.jpg

Da må du ta av dekselet som sitter over den lille plastviften, og under der pleier det å være masse støv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...