Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Unmountable boot device - Filer korrupt


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg kommer meg ikke inn på maskinen, som forøvrig er en to år gammel HP om det er av interesse. Det skjedde sist helg midt under surfing, da pc'en gikk helt i stå. Oppgavebehandling ville ikke opp, og etter en restart fikk jeg BS med feilmeldingen "Unmountable boot device".

 

Har prøvd ut en del tips og slikt fra diverse forum rundt omkring, men til ingen hjelp. Blant annet kommer jeg meg ikke inn i system recovery. Den stopper opp på vei inn i SR. Har også kjørt en harddisk-test i BIOS, der jeg får "#1009 - Replace Hard Disk".

 

Så, jeg tviler vel sterkt på at denne harddisken kommer til å fungere i fremtiden. Eller? Det beste hadde vært å få tilgang på filene på harddisken, men jeg er ikke interessert i å bruke flere tusenlapper på å sikre filene.

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis disken ikke starter så er nok alt tapt. Hvis den spinner opp så kan man ha en mulighet til å redde data, men det er litt vanskelig å svare noe bastant uten å ha håndtert disken fysisk.

 

Man kan jo prøve flere ting som f.eks å boote Ubuntu fra en cd og se om den klarer å finne/lese disken. Eller flytte disken fysisk til en annen maskin og se om den kommer opp der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...