Gå til innhold

Tråden for et vanskelig valg


Anbefalte innlegg

Jeg har et vanskelig valg foran meg. Jeg har gått med fæle halsplager lenge og har egentlig bestemt meg for å ikke studere i år. Jeg skal til legen tidlig August og får forhåpentligvis mer info der. Saken er den at jeg også er kalt inn i militæret i Januar. Jeg vet ikke om jeg blir 100% til da og jeg må svare innen slutten av september. I tillegg vet jeg ikke om jeg vil vente til August 2012 å studere. Men jeg vet det at å dra inn i militæret kan gi god erfaring.

Hva bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg valgte militæret da jeg var i akkurat samme båt som deg. Angrer ikke et sekund, og nå som jeg "akkurat" ble ferdig med militæret (I januar), så skal jeg begynne på høyskole til høsten. Det blir bra, jeg gleder meg! :)

 

 

 

 

Spørsmålet er hva du skal gjøre de to halvårene du verken får vært i militæret eller skole. Jeg tok opp fag + jobberfaring, som funket fett for min del. 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Men problemet er at jeg har halsplager slik at jeg ikke KAN skole. Ja, det er såpass ille. Jeg kommer dermed ikke til å gå skole 10/11 uansett. Spørsmålet er: Om jeg, etter et pat legebesøk og noen medikamenter, blir frisk til inntaket til militæret i januar. Bør jeg da dra inn eller bør jeg heller begynne studiene høsten neste år? Går jeg inn i militæret i januar kan jeg ikke gå skole før 2012, og i det skoleåret blir jeg 21 år. Dvs. evt. masterutdanning lar meg være på skolebenken til jeg er 26 år!

 

Hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...