Gå til innhold

5870 eller gtx 480? Crossfire eller Sli?


Raijin

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

driver å leter etter komponenter til en pc jeg har tenkt å bruke til musikkproduksjon.

Men, jeg er glad i å spille også, så tenkte å slenge på et rimelig bra skjermkort.

 

Nå er det lenge siden jeg hadde peiling på skjermkort så jeg vet ikke helt hvilke muligheter det ligger i de forskjellige teknologiene.

 

Hvis jeg husker rett, kan jeg med et ati kort koble til 3 skjermer. Dette er ikke noe jeg trenger med det første, men hadde vært artig seinere. Er det mulighet for treskjerm-oppsett med Nvidia?

 

Så husker jeg at Nvidia har noe 3d opplegg med noen briller man må kjøpe seg. Har Ati noe lignende?

 

Jeg nøyer meg med ett skjermkort i første omgang, men kunne tenke meg å legge til både ett og to skjermkort seinere.

 

Hvordan skalerer Crossfire i forhold til Sli?

 

Oppsettet jeg ser for meg så langt:

 

x58a-Ud3r

i7 930

12 GB ram

4 x Seagate Momentus XT 500 GB

Corsair HX1000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Nvidia har 3d ja. ATI har ikke kommet med dette enda.

 

Men vær obs på at Gtx 480 / 470 / 465 bråker noe inni huttiheita.

Skal du ha nvidia, kjøp gtx 460 1gb. evt. 2 i SLI

Koster rett under 2000,- og yter nesten som HD 5850 ( 2300kr - 2500kr)

 

Du kan jo også gå for HD 5850 eller 5870 men du kan ikke ha noe 3d da.

Lenke til kommentar

Kommer ikke til å bruke 3d med det første. Der kan jeg nok vente en stund.

 

Jeg skal ha meg en Dell U2711 med 2560 x 1440 oppløsning. Leste på 3dcompare at gtx 480 yter bra på den oppløsningen.

 

Går det an å bytte ut stockkjøleren med en bedre og mer stillegående vifte?

 

 

Jeg heller egentlig litt mot 480. Er det noen umiddelbare fordeler jeg går glipp av ved å ikke velge ati?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Med mindre du har lyst til å spille fps på 6 skjermer slik at siktet blir midt i mellom alle så går du for nvidia ;)

Sitter selv med 2 480 å de bråker ikke så mye som folk skal ha det til, ikke er de så varme heller opp mot 80c når jeg spiller :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Nei, faktisk ikke.

 

Eneste er at ATI kort kan kjøre 3 skjermer på 1 kort. Mens med Nvidia må man ha 2 i SLI

 

Du kan jo velge Zotac sin AMP edition av gtx 480. Den er stille og kjøler bra, ensete minuset er at den er triple slot.

http://www.dustinhome.no/pd_5010454730.aspx

 

Viss det hadde vært mellom Gtx 460 SLI og Gtx 480, hadde jeg valgt 2 gtx 460. De yter faktisk bedre enn gtx 480, i følge en test jeg leste (tror jeg, eller så var ytelsen lik) I tilleg koster det litt mindre.

 

Viss du bestemmer deg for ati, velger du hd 5870 (evt 5970,men det er noe dyrere)

Lenke til kommentar

Nei, faktisk ikke.

 

Eneste er at ATI kort kan kjøre 3 skjermer på 1 kort. Mens med Nvidia må man ha 2 i SLI

 

Du kan jo velge Zotac sin AMP edition av gtx 480. Den er stille og kjøler bra, ensete minuset er at den er triple slot.

http://www.dustinhome.no/pd_5010454730.aspx

 

Viss det hadde vært mellom Gtx 460 SLI og Gtx 480, hadde jeg valgt 2 gtx 460. De yter faktisk bedre enn gtx 480, i følge en test jeg leste (tror jeg, eller så var ytelsen lik) I tilleg koster det litt mindre.

 

>snip>

 

Og de er i SLI, stillere enn 480 i følge denne testen: http://www.fudzilla.com/reviews/reviews/reviews/evga-gtx-460-sli-vs-gtx-480/page-3

Lenke til kommentar

Med mindre du har lyst til å spille fps på 6 skjermer slik at siktet blir midt i mellom alle så går du for nvidia ;)

Sitter selv med 2 480 å de bråker ikke så mye som folk skal ha det til, ikke er de så varme heller opp mot 80c når jeg spiller :)

 

Mitt 5870 kort ligger på maks 65 grader ved spilling med vifte på 33 %. dette er i praksis så si lydløst. Gå for ATI du ^^

Endret av StopNsteer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Mitt 5870 kort ligger på maks 65 grader ved spilling med vifte på 33 %. dette er i praksis så si lydløst. Gå for ATI du ^^

 

Nå kaller ikke jeg å legge kabal spilling.

Har selv hatt 2 5870 å de ble ca 70c når jeg spillte bc2, ikke sikker på hva viften sto på da men det var betydelig mer en 33%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...