Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venninne eller noe mer?


Gjest gutt19

Anbefalte innlegg

Gjest gutt19

Hei!

 

Ble tidligere i sommer kjent med en jente, som jeg begynner å bli glad i. Det startet med at vi ble kjent med hverandre på en skoletur. Hun var en veldig kul jente, som har mange av de samme interessene som meg, og har en personlighet også ligner min egen. På skoleturen var vi veldig mye sammen, og det var etter hvert flere som spurte om det var noe på gang mellom oss. Dette kom som en overraskelse, og ble avkreftet begge. Når vi snakket sammen om dette var vi enige om at vi bare var venner, og skulle forsette med dette. Hun har nemlig kjæreste fra før. Dette har jeg visst omtrent fra dagen jeg ble kjent med henne, og jeg har derfor bare ønsket å ha henne som venninne.

 

Etter hvert begynnte vi å klemme hverandre en del, og drive med (relativt uskyldig) kosing og kroppskontakt. I og for seg ingen ting som gode venner og venniner ikke kan gjøre. Men intesisteten, og måten hun ser og snakker til meg får meg til å lure på om hun begynner å få følelser for meg. På samme måte lurer jeg på meg selv også, om jeg kansje begynner å få følelser for henne. Dette er i grunnen ikke noe jeg ønsker velkommen, for jeg setter meget stor pris på å ha henne som venninne, og vil ikke risikere vennskapet ved få for sterke følelser for henne.

 

Nå er det sommerferie, og det er en stund siden jeg har sett henne. Vi har imidlertid holdt god kontakt via SMS gjennom hele sommeren, og jeg gleder meg til sommerferien er ferdig slik at jeg igjen kan treffe henne. Hun har gitt utrykk for det samme.

 

Hmm...hva var det egentlig som var problemstillingen? Jeg vet ikke helt hva jeg skal spørre om. Min egen konklusjon er at jeg må bare gjøre som tidligere, prøve å være en god venn, og se hvor det bærer. Egentlig er jeg jo akkuratt der jeg ønsker å være med denne jenta, men begynner å frykte for at noe skal skjære seg ved en av oss får for sterke følelser for den andre. Jeg skal hvertfall ikke gjøre noe som setter vennskapet i fare, ved å finne på å kysse henne eller liknende.

 

Takk til de som gadd å lese dette lange innlegget. Følte bare å for dele dette med noen, har ingen jeg føler jeg kan fortelle dette til uten at det blir kleint. Har noen komentarer, eller tips til hvilke feller jeg bør passe meg for, setter jeg pris på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest asdas

Er vell i grunn samme sitvasjon som deg. Jeg har ei god vennine (Hun kaller meg bestevenn hennes).

Vi gikk i samme klasse, men går forskjellige veier nu til neste skole år. Denne jenta har jo selvfølgelig en kjæreste. Vi driver å klemme hverandre, og kanskje til og med holder hender.

Jeg har begynt å få følser for henne, men problemet er jo om jeg vill risikere vennskapet? ;)

E også ganske blank på dette.

Lenke til kommentar

Svarte vel forsåvidt på ditt eget spørsmål, ikke kyss henne eller noe som indikerer at du har/kan ha følelser for henne. Har hatt sånne jentevenner før, betyr ingenting. Enten bruker de deg for å få seg selv til å føle seg bedre eller så tenker de på deg, faktisk, som bare en venn.

Mine to øre ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun har kjæreste nå, og da er det i hvert fall veldig vesentlig om hun er utro med deg og ikke gjør det slutt med han først.

 

Er hun utro, så kan hun også være utro mot deg. Det er ikke noe å si på at hun velger deg, hvis du ligger litt lavt i terrenget.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter_gutt19

Takk for svar!

 

Kjæresten går ikke i samme klasse, ei heller på samme skole. Har ingen tro på at jenta kan komme til å være utro. Da har jeg mer tro på at hun kan komme til å fortelle meg om eventuelle følelser. Hvis det skjer får jeg takle det der og da.

 

Denne jenta bruker meg definnetivt ikke for å føle seg bedre, da er hun i tilfellet en vanvittig bra skuespiller. :p At hun kun liker meg kun som venn er imidlertid meget mulig, det hadde egentlig vært det beste.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest trådstarter_gutt19

Får vell kjøre på med en liten oppdatering. Ting begynner å tilspisse seg, og nådde et klimaks forrige helg. Jeg og venninna mi begynnte å drikke, og flere venninner av venninna mi hang seg etter hvert på festingen.

 

Jeg startet å rote med den ene venninna til venninna mi. Denne venninna var imidlertid ikke sikker på om hun ville dette, for hun sa at "alle" sa at det var noe mellom meg og venninna mi (til og med besteveninna til venninna mi hadde vistnok sagt dette). Hun sa også at det så ut som venninna mi reagerte når jeg rotet med henne, uten at jeg la merke til dette.

 

Jeg snakket så med venninna mi, og det kom vell egentlig ganske tydelig frem at vi hadde følelser for hverandre. Hun toppet det hele med å si at hun trodde at vi hadde vært kjærester om det ikke var for at hun hadde kjæreste allerede. Kvelden endte med at jeg ble venninna til venninna mi hjem, men dette tror jeg blir en engangsgreie. Venninna mi har ved en senere anledning sagt indirekte at hun var forelsket i meg.

 

Fremover kommer jeg til å være ganske mye sammen med venninna mi, og tenker at jeg bare må se hva som skjer. Uansett har jeg ikke lyst til å legge opp til at hun er utro mot kjæresten sin, det kommer det ingenting godt ut av. Men med tanke på andre jenter, er det i orden at jeg roter og har det morro med andre jenter, også når jeg er sammen med veninna mi? Jeg tror jeg er forelska i venninna mi, og ville valgt henne forran hvem som helst. Samtidig synes jeg det er både dumt og urimelig at jeg bare skal gå å vente å se om det blir noe mer med venninna mi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Men med tanke på andre jenter, er det i orden at jeg roter og har det morro med andre jenter, også når jeg er sammen med veninna mi?

Jeg hadde aldri gjort det, hvis jeg faktisk vet det kan såre følelser. Du kan absolutt ikke rote med andre, når du er med hun, og hun skal slå opp med kjæresten for å bli sammen med deg? Tror du ikke hun blir riiiimelig forvirra? Er du forelsket så roter du bare ikk med andre mennesker, det er feil. Har du virkelig lyst til å kose og sånt med andre, så får du si det rimelig greit til venninnen din at du vil ikke ha noe mer enn vennskap. Selv om det kommer mest sannsynlig til å ødelegge mye av det vennskapet. Og kanskje sorg for den andre hvis det er en skikkelig forelskelse.

 

En ting til, det var sinnsykt mye "venninna mi" her :p Du kunne brukt fake navn eller noe sånt :thumbup:

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Jeg har også hatt slike "bestevenninner" av mine erfaringer er det bare trøbbel å forelske seg i noen av de.

 

Rote rundt med andre bør du ihvertfall ikke gjøre om du faktisk vil bli sammen med henne. Selv om du ser på det som moro, så kan du aldri vite hvordan hun oppfatter det.

 

Med min venninne var det også slik at vi hele tiden blankt nektet for at det var noe imellom oss, selv om andre personer spurte gjevnlig og aldri helt skjønte hvorfor vi ikke var sammen iom at vi tilbringte så mye tid sammen osvosv. Folk lurte på om vi hadde sex eller noe slikt eller om vi faktisk bare var venner. "men nei, for ingen av oss kunne jo ha sex med bestevennen sin".

 

Det gikk sjeldent mer en dag uten at vi var med hverandre, vi sov med hverandre, var vi borte fra hverandre ringte tlf etter noen timer fordi hun savnet meg, droppet alt av avtaler til fordel for meg, vi ble sjalu på hverandre osvosv, vi skjulte sjalusien så godt det lot seg gjøre, men tror vi begge merket det på den andre. Men vi var fortsatt bare bestevenner.

 

Vi begge to rotet rundt på fester ol. Men vi hadde avtalt at det å få seg kjæreste var ikke greit, for det ville gå utover vennskapet, og ingen av oss hadde jo lyst på kjæreste uansett.

 

Tiden gikk og vi begynte å ha sex, for bestevenner som har sex var jo en god ide, sålenge vi lot følelser utebli og kun gjorde det for sexens skyld. Ingen kyssing ingen romantiske ting, kun sex for sexens skyld.

 

Etterhvert ble det kyssing alikevel, vi gikk rundt å kysset på hverandre hele dager, du er så god til å kysse, og det er så digg å kysse deg at jeg ikke klarer å la være var unnskyldningene, vi sov med hverandre, hadde filmkvelder akkurat som i et forhold. Men nei, vi var fortsatt bare "bestevenner".

 

En gang i fylla hadde jeg vistnok sagt til henne at jeg ville inn i et forhold med henne, men det hadde bare skremt henne, fordi var jo bare bestevenner. Og en god kompis som plutselig får følelser for deg er jo skumle greier for det ødelegger jo alt.

 

Iom at vi begge to flørtet mye rundt på fester ol. ble det endel krangling, og vi endte opp med å såre hverandre titalls ganger, det ble mye tårer osv. Endte med at vi slo opp/avslutta vennskapet og kuttet all kontakt.

 

Jeg sitter igjen med et stort spmtegn og lurer på hva faen greia mellom oss var, skulle gitt mye for å kunne lest hjernen hennes, mest fucked up vennskap jeg har vært ihvertfall.

 

Så med mindre hun viser klare tegn på at hun vil være sammen med deg når det evnt blir slutt med typen, hold deg langt unna. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest trådstarter_gutt19

Jeg får prøve å holde meg litt i skinnet fremover da, og gi det noen uker på å se hvordan ting utvikler seg. Om det blir mer roting med venninna til venninna mi, må det nesten være greit for henne, da det i tilfelle blir henne som legger opp til at vi skal møtes igjen. Men noe mer roting skal det ikke bli uten at jeg er sikker på at det er greit for henne.

 

Å holde meg unna henne er i mine øyne totalt uaktuelt. Slik jeg ser det er det to muligheter. Enten slår hun opp med kjæresten, slik at det eventuelt kan bli noe mer mellom oss, eller så forsetter vi å være venner, og jeg finner meg noen andre å gjøre kjærestebiten med. Jeg ønsker bare ikke gå å være forelska i denne jenta i lang tid uten at det noen gang blir noe mer, da er det bedre å finne seg noen andre å forelske seg i.

 

Blir det flere store utgreininger med masse venniner skal falske navn på plass, og til gjesten som svarte over, takk for tipset, den fella er ikke verdt å gå i. ;)

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter_gutt19

Begynner å bli lei av dette her.. Vurderer å ta en prat med henne og fortelle at jeg har føler for henne, men at jeg uansett hun mener at det ikke det ikke vil at det skal gå ut over vennskapet. Er dette en dårlig ide?

 

Problemet er at jeg muligens har sendt litt forskjellige signaler, som når jeg først snakket med snakket med henne om følelser, for så å rote med venninna rett forran øynene på henne. (Ja, jeg føler meg som et dass og angrer på dette).

 

Til mitt forsvar har også hun sendt ulike signaler, og før det gikk så langt som roting med venninna fyrte hun faktisk opp under bålet og oppfordret til roting. Derfor tenker jeg at det faktisk kunne vært greit å snakket åpent om dette, slik at jeg vet litt mer hva som er greit og ikke.

 

Egentlig oppfører vi oss nesten som kjærester, eneste vi ikke gjør er kjærestebiten med kyssing og mer intime aktiviteter. Nesten til å bli kvalm av når jeg tenker på alle de teite tingene vi gjør.. :ermm: Føler at alle tror at det er noe på gang mellom oss, og at de faktisk har god grunn til å tro dette slik som vi holder på. :blush:

 

Når jeg tenker på hvor vanskelig situasjon jeg har satt meg i, tør jeg nesten ikke tenke på hva venninna mi tenker om situasjonen. Hun har tross alt kjæreste å forholde seg til, og selv om hun vet at hun har sitt på det rene med tanke på utroskap og slikt, må det være vanskelig å ha det hengende over seg at alle tror at du det er noe på gang med noen andre enn kjæresten din.

 

Det ville nesten forundre meg om forholdet mellom venninna mi og kjæresten ikke allerede har fått seg en knekk. Dette er imidlertid ikke noe venninna mi snakker med meg om (og jeg spør ikke), så dette er bare ren tipping. Jeg vet heller ikke hvor mye hun har fortalt kjæresten sin om meg, men jeg mistenker at det er noe begrenset.

 

Esj, jeg er forvirra. Om jeg bare tar tiden til hjelp, vil det jo uansett komme frem hva hun føler og tenker, og jeg tipper det ikke tar mange ukene. Ved å vente kan jeg imidlertid risikere å gå på en uforutsett smell, noe som kan få et uønsket resultat. Jeg har for eksempel ikke noe plan for hva jeg skal gjøre eller si hvis hun plutselig slår opp med kjæresten, eller om hun plutselig går inn for at jeg skal bli venn med kjæresten.

 

Om sant skal sies vet jeg ikke hvordan jeg skal forholde meg om jeg plutselig skal være sammen med både henne og kjæresten. Ser for meg at det kommer til å bli merkelig, for at jeg ikke kan oppføre meg slik som jeg ellers gjør rundt henne, og det kommer til å skrike kleint av hele greia. At jeg ikke vet hva han vet om vennskapet (eller hva en skal kalle det) mellom meg og henne gjør jo ikke situasjonen noe bedre.

 

Om jeg velger å vente, aner jeg dessuten ikke hvor lenge jeg må vente før det blir klarhet i saker og ting. Selv om jeg tror det gjerne vil ta noen uker, kan det jo like godt ta mange måneder... Og det er jeg ikke så gira på.

 

Håper noen kan komme med noen innspill på hva jeg bør gjøre. Beklager et litt rotete og forvirrende innlegg, men jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare situasjonen på en oversiktelig måte.. :)

 

- Trådstarter gutt19

Lenke til kommentar

Snakk med henne om det, jeg hadde noe lignenede bare at vi faktisk var intime med hverandre(sex,kyssing ol.) Når jeg spurte hva hun ville så sa hun at hun bare ville være venner.

 

Skjønte aldri greia, hun sendte så blanda signaler hele tiden, og hvem behandler bestevennen sin som en kjæreste uten å ville inn i et forhold med han?

 

Nei snakk med henne, men sier hun nei så gir du opp. :)

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter_gutt19

Da var hun informert... at vi skyssa før jeg sa det tror jeg ikke at gjorde det hele mindre komplisert.. :ermm:

 

...hva er det jeg har rotet meg borti... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...