Gå til innhold

Spørsmål om restetorget


rosin

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har noen spørsmål om restetorget.

 

1. Når man sender inn søknad til restetorget, mister man da ventelisteplassen(e) fra hovedopptaket?

2. Hva hvis man sier ja til en plass på restetorget, mister man da plass på ventelister man har takket ja til i hovedopptaket?

3. Har man to søknader (den ene fra hovedopptaket) etter å ha søkt på restetorget?

4. Bruker det å være restplasser innen realfag?

 

Hadde vært fint om jeg hadde fått svar på dette før i morra siden restetorget åpner da, hvertfall på de to første spørsmålene. Har prøvd å nå Samordna opptak via telefon, men har ikke fått snakket med dem enda (stor pågang).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Restetorget

 

Hvem kan søke Restetorgplass?

Studieplassene på Restetorget er åpne både for dem som allerede er søkere i det samordna opptaket, og for nye søkere som fyller opptakskravene.

 

 

Hvordan søke Restetorgsplass?

Ønsker du studieplass, kan du fra og med 20. juli kl. 09.00 registrere inntil 10 Restetorgstudier på nettsøknaden din. Dette kan også være studieønsker som har falt bort fordi du i hovedopptaket fikk tilbud på høyere prioritert studium.

 

Nye søkere kan også opprette ny søknad fra 20. juli. Merk at det er bare er studier på Restetorget som kan søkes på denne måten.

 

Når du har registrert studieønskene dine, vil nettsøknaden din bli oppdatert. Du vil få en e-post fra Samordna opptak der det framgår hvor du skal sende inn dokumentasjon for å bli kvalifisert og eventuelt få tilbud om studieplass.

 

Vær oppmerksom på at det til restetorget er korte svarfrister.

 

Dersom det er flere kvalifiserte restetorgsøkere enn det er restplasser på studiet, vil de som melder seg først få tilbudene.

 

Når du takker JA til et tilbud på Restetorget, mister du automatisk eventuelt tidligere tilbud om studieplass.

 

Når studiet er fullt, blir det fjernet fra Restetorget.

 

Det gis normalt ikke restplasser på grunnlag av realkompetanse eller dispensasjon fra kravet om generell studiekompetanse.

 

 

Lenke til kommentar

Har lest det, men finner fortsatt ikke svar på spørsmålet mitt. "Når du takker JA til et tilbud på Restetorget, mister du automatisk eventuelt tidligere tilbud om studieplass." men det står ingenting om ventelister. Uansett, takk for svar :)

Lenke til kommentar

Er halvfornøyd med studieplassen min nå, men med den linjen der høres restetorget ut som tidenes gambling.

 

Nei takk :(

 

Edit: Ser nå at det kanskje var når en "takket ja til tilbud" å ikke om enn tok en titt der. Lettelse :)

Endret av Tygg3n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...