Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

KIA Cee´d 2010 world cup edition


Anbefalte innlegg

Hvorfor heter forresten bilen World Cup Edition når det var hovedkonkurrenten Hyundai som sponset VM?

 

KIA var også Official Partner - http://fifaworldcup.kiamotors.com/wc/Kia.html

 

Til de av dere som ikke vet så er Huyndai og KIA samme konsern, og er nå verdens 5. største bilprodusent.

 

Jeg kjøpte selv en KIA cee'd i februar, dog med automat og 115 hk. diesel.

Kjempefornøyd med bilen og det er gjennomgående god byggekvalitet og jeg har ikke hatt noe tull de 8500 km. jeg har kjørt. Det er mye bil for pengene og jeg har ingen problemer med å anbefale denne som et fremkomstmiddel. Skal jeg ha det gøy når jeg kjører så kjører jeg heller motorsykkel.

 

Er ganske sikker på at bruktbilprisene på KIA kommer til å holde seg bra i årene som kommer da KIA er på vei til å bli en mellomstor aktør i Norge. De har et ønske om et salg av 4.000 biler i året i 2015.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har hatt 11 biler på 13 år tviler jeg på at du beholder denne i 7 år...

 

Hvorfor heter forresten bilen World Cup Edition når det var hovedkonkurrenten Hyundai som sponset VM?

 

En funny anekdote om en Kia-selger:

Jeg dro til en Kia-forhandler, fordi jeg visste at det stod en tilsynelatende pent brukt A4 til salgs hos dem. Selgeren var en tufs, A4en var overpriset, og i tillegg nektet han å gi avslag i prisen på et brennmerke/hull i baksetet som jeg fant! Selgeren visste ikke om det en gang.

 

Selgeren skjønte at det ikke ble noe A4 på meg, og ville heller prøve å selge meg en ny, "raff" Kia C'e'e'e'e'd. Den var høy som et hus, orange/bronse, og hadde black n' chrome felger.

 

Etter en rask kvalitetskontroll (dunke i dashbordet og lytte), slo jeg fast at Kia fortsatt ikke var for meg.

I det jeg takker for titten, smeller det fra selgeren: "Den bilen din er ikke så jævla spesiell den heller da!" (Kjørte for tiden en diskret stylet A3)

Kunne ikke gjøre noe annet enn å le, og forlate stedet.

Jo nå må eg holde meg til denne ei stund sier fruen. :) Vi er nå vedlig fornøyd så langt. Gjelder audiA3 så har eg hatt det også. Var ein arti bil å kjøre det også. mercedes C240 avntgarde har eg hatt. Men de bilene ligger i en helt annen pris klasse. Og ikke 7 års nybilgaranti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...