Gå til innhold

Henriks treningslogg, 5x5


Anbefalte innlegg

Heisann! Da var det dags for nok en treningslogg i mengden her på forumet. :)

 

Om meg:

 

 

19 år

195cm

88kg

 

Har alltid vært ganske tynn. Trente en del når jeg var rundt 16-17, som hjalp meg opp fra stanga i benken (20kg) til 45kg-ish. Begynte å trene igjen rundt 1-2. VGS, endte vel opp på 55kg i benk på det meste, ellers var det rygg det gikk i (ingen bein).

 

Alltid hatt ekstremt dårlig kosthold, bortsett fra mors middager. Var tre uker jeg spiste kebab daglig (av og til to ganger daglig) til/fra jobb, f.eks. Mye sjokolade og dritt i lunsjpauser. Bestemte meg for å legge totalt om etter jul nå, og begynne å trene. Få meg litt døgnrytme også. Trente hver dag i en måned, og spiste bare sunt. Spiste mye også. Dog brukte jeg ikke noe slags kosttilskudd, og treningsprogrammet var ikke verken lurt eller særlig planlagt. Hver dag er heller ikke så lurt for mine mål.

 

Travle skoletider osv (kjeder dere ikke med det), ihvertfall droppa jeg treninga et par måneder før jeg begynte igjen skikkelig for 12 uker siden. Protein, kreatin, planlagt kosthold, mye mat og Madcow's 5x5.

 

 

 

Vekter start/nå:

 

 

Kjører Madcow's 5x5. Har fullført 12 uker når jeg skriver dette (begynte altså rundt midten av april). Startvekter (alt 5 reps):

Knebøy: 70

Benk: 55

Stangroing: 55

Markløft: endret etter 7-8 uker når jeg innså at jeg kunne løfte mye mer enn jeg startet med, starta vel med rundt 60.

Skråbenk: 50

Veide 83kg.

 

Ferdig med uke 12 (18.07.10)(teller ikke med fredagens 3 reps):

Knebøy: 87

Benk: 67

Stangroing: 67

Markløft: 110

Skråbenk: 60

Veier 88kg.

 

 

Kostholdsmessig tar jeg 2 scoops muscle juice og to scoops 100% whey to ganger daglig i en smoothie med skummet melk, noen frosne bær, litt olivenolje, havregryn og evt. en banan. Spiser ellers 3-4 måltider daglig.

 

Trener for styrke nå, tenker å fortsette med programmet til jeg stagnerer. Er veldig takknemlig for alle tips/kommentarer osv, har ikke lyst til å ødelegge meg helt med dette. :)

 

 

- Henrik

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmet går man-ons-fre, men ble forskyvet til å begynne på onsdag grunnet mye jobb på mandag og elendig form på tirsdag. Altså var idag (søndag) fredag.

 

Følte meg i ganske god form egentlig. Startet med benk:

5x34

5x42

5x50

5x60

3x70

8x50

 

70 var møkkatungt, og trengte hjelp på siste repetisjonen. Tok en rep til med hjelp for å prøve å kompensere. Tror neste uke med 5x70 kan bli veldig tungt, men uka etter blir også 70 (denne uka skulle egentlig være 69, men har ikke så små vekter) så det bør gå bra.

 

Knebøy:

5x43

5x54

5x65

5x76

3x90

8x65

 

Har mer å gå på på knebøy, kommer nok ikke til å stagnere på en stund her, men jeg har ikke lyst til å hoppe fremover i vekt heller. Tar det rolig og kontrollert.

 

Stangroing:

5x34

5x42

5x50

5x60

3x70

8x50

 

Tror jeg må gjøre noe med stangroinga mi. Den føles ikke riktig på de tyngste vektene. Teknikken får seg en solid smell, reiser meg opp i 45 graders vinkel på de siste repetisjonene. Tror jeg må gå ned litt ja.

 

Assistance:

Stangcurl:

8x35

5x35

8x32.5

 

Prøver å snike meg opp på 35kg, er fremdeles litt tungt, men nå klarer jeg å fullføre to sett med 35kg ihvertfall, som er stor fremgang.

 

Dips:

Legger ikke på vekter her før teknikken er dynamitt, merker den tar på i skuldrene når jeg gjør den feil. Når jeg begynte, klarte jeg ikke en liten dip engang, merker stor fremgang nå. Jeg klarer 8 reps, 3 sett uten problemer, men en kamerat påpekte at jeg ikke gikk dypt nok. Helt ned til 90 grader sliter jeg veldig, men får fullført 8 reps. Føles bedre!

 

Kabeltriceps:

8x10 (av de platene, aner ikke hvor mye de er. Er 15 plater totalt ihvertfall)

8x11

8x12

Lenke til kommentar

Første trening denne uka i dag. Var en ganske halvveis dag egentlig, forsov meg, kjapp dusj, feil vakt på jobb så ble ikke noe jobb, osv. Jaja.

 

Knebøy - tror jeg har sovet rart i natt eller noe sånt, ihvertfall virker kroppen ganske skeiv. Siste var 5x90kg, som gikk veldig greit.

 

Benk - som forventet, eller litt svakere. Jeg sleit litt på 62.5, altså gikk 5x70 relativt dårlig. Trengte hjelp på de siste tre repetisjonene. Regnet ikke med at denne skulle gå strøkent da, jeg har 70kg neste uke også, bør gå bedre da.

 

Stangroing - byttet teknikk litt, jeg har holdt like bredt som på benkpress tidligere, men holdt litt lengre inn på stanga nå, omtrent stangcurlbredde. Teknikken ble renere da, og løftene ble bedre. Blir kanskje litt mer fokus på biceps da, noen som vet hvordan denne teknikken blir sånn sett? Sikkert ikke like mye på rygg/skulder ihvertfall. Jeg har jo markløft+skråbenk til det da.

 

 

- Henrik

Lenke til kommentar

Ukas andre trening tidligere idag. Ganske fornøyd. Jeg så en del på stickiens markløftguider, og prøvde å få bedre teknikk. Samtidig droppa jeg løftehansker (de som er som flate rep) og bare brukte flytene kalk istedet. Fungerte faktisk bra sålenge jeg fokuserte på grepsteknikk, trengte ikke å bruke noe annerledes grep. Veldig fornøyd sånn sett. ^^

 

Lett knebøy-sett, 5x45 5x55 5x65 5x65

 

Markløft, fire sett, siste sett 5x112,5. Dette var tungt, men det gikk bra. Brukte ikke hansker. Riktig teknikk på de tre første settene, det siste slurvet jeg litt på de to siste repetisjonene, men ellers bra.

 

Skråbenk, siste sett 5x62. Dette var tungt, trente alene så siste par reps ble ikke hele veien ned. Sørger for å få med en kamerat denne dagen også neste uke så jeg får gjort det skikkelig.

 

Overall veldig fornøyd med dagens trening. Folk sier jeg har merkbart større armer, som er kjempekos. Ryggen har ikke blitt veldig mye breiere, sannsynligvis fordi skråbenken min ikke var så skrå før for noen uker siden, men ble fortalt her om dagen at den også har vokst litt. Veldig gøy å se resultater. :)

 

 

- Henrik

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar

Ukas siste trening. 4stk 5 reps, 1st 3 reps og en deload 8 reps per øvelse.

 

Benkpress:

3x70. Gikk ganske bra nå, tungt, men trengte ikke hjelp. Håper og tror jeg klarer 5 reps aleine neste uke.

 

Knebøy:

3x90. Gikk helt fint. Tror teknikken min på knebøy er god, tar dypt nok ihvertfall, såvidt jeg vet. Kanskje skulle jeg fått filma en runde for å se hva folk synes.

 

Roing:

3x70. Tungt, men gikk bra. Reiste meg ikke høyere opp, så da er jo alt fryd og gammen.

 

Assisterende øvelser:

Stangcurl: Vondt i skjelettet! IKKE BRA. Prøvde en rep, men merka med en gang at dette går ikke. Kjente det godt i skjelettet i underarmen. Forsøkte med siksakkstanga (aner ikke hva den heter), men hjalp ikke stort. Endte opp med kabelbiceps istedet, med V-stang. Det gikk fint.

 

Veit ikke helt hva jeg kan gjøre med den smerten? Sørge for å huske omega-3, ta noen vitaminer som styrker skjelettet? Eller var det kalsium? Jeg drikker jo en del melk da, med tilskuddene. Trene underarm spesifikt kanskje?

 

Dips: teknikken begynner å bli mye bedre, og dette er tungt. Siste repetisjonene på tredje settet kom jeg ikke helt ned, utslitt. Fremdeles veldig fornøyd - klarte ikke én dip når jeg begynte.

 

Kabeltriceps: brukte samme grepet som på stangcurl, kjørte 11 skiver på maskina men tror jeg kan ta mer. Maks er 15. Kjente dette godt i armene ja.

 

 

Overall en veldig god trening, veldig fornøyd. ^^

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar

Takk! :) Det gikk bra på 3 reps nå ihvertfall, håper det går bedre på neste ukes 5 reps med den nye teknikken! Jeg har alltid vært sterk i ryggen tror jeg, ihvertfall sterkere enn resten av kroppen. Satser på at resten av kroppen kommer seg også nå!

Lenke til kommentar

Hadde første trening denne uka på tirsdag, gikk ganske dårlig. Jeg har elendig døgnrytme for tiden, og den hjelper ikke. Knebøy gikk fint på 90, har mer å gå på, men på benkpress trengte jeg hjelp på 70 igjen. Jeg tror det er fordi jeg rett og slett ikke sover nok. Jeg tar en friuke nå, litt ufrivillig (er i Frankrike til mandag), og så begynner jeg på med skikkelig døgnrytme og søvn etter helga.

 

Begynte med underhåndsgrep på roing istedet for overhånds, ble bittelitt lettere og merker det tar mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...