Gå til innhold

Hvilken driverdetektiv er best?


reor

Anbefalte innlegg

I løpet av mine år med PC har jeg prøvd forskjellige driverdetektiver som har handtert oppgaven fra brukbart til katastrofe.

 

Hvilke av driverdetektivene er best som man kan stole på og som installerer nye drivere korrekt?

 

Den siste jeg fant var denne,

 

http://driverwhiz.com/

 

Men jeg aner ikke om den er god eller dårlig. Fant en drøss med utdaterte drivere hos meg som er i ferd med å sette opp ny laptop.

Endret av reor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste driverdetektiven er deg selv - Og mulig en god kalender som gir deg påminnelser.

Når det gjelder laptop, er det alltid best å laste ned driveren fra PC produsentens hjemmeside. Finn frem til drivernedlastingssiden og bokmerk denne siden. Ta så en titt innom en til to ganger i måneden for å finne ut om det har kommet noen nye drivere.

Lenke til kommentar

Takker for svaret og må innrømme at jeg hadde håpet på et annet svar.

Skal være enig i at man tar en opprydding på hd med gjevne mellomrom, men oftere enn en gang pr mnd er det her ikke tid til.

 

Er det ingen her som har erfaring med softwaren som jakter på nye drivere til pcen, til eksempel driverdetektiv?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd en som heter DriverMagician, og den klarte ikke å finne drivere like godt som jeg selv kan. Det er jo ikke mange drivere man skal følge med på, er det det da? Én gang i måneden tar du deg en runde på nettsidene til hardwareprodusentene og sjekker.

 

En litt bedre idé, etter min mening, er software som finner siste versjon og/eller patcher til all software'n man har på maskinen - Secunia har en sånn en, og den fungerer godt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...