Gå til innhold

Billig mobilabonnement i USA


Anbefalte innlegg

Flytter snart til USA, og lurte på om noen av dere kjenner til billige mobilabonnementer i USA.

AT&T, T-mobile og andre operatører er ikke spesielt billige, og regner med at det finnes en amerikansk utgave av Chess, OneCall osv?

 

Vi som ikke har social securitynumber, må vel klare seg med prepaid abonnement.

Jeg skal bruke en iPhone 4 på telefonen.

 

Regner med at noen her inne har bodd der borte og kanskje kjenner til billige løsninger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en iPhone 4 er det bare AT&T som er mulig for deg hvis du vil ha 3G-dekning, siden T-mobile bruker andre frekvenser. Da må du ha en smarttelefonplan, siden de sjekker IMEI opp mot abonnementet du har. Da blir det typisk $60+ i mnd. tror jeg.

 

Hvis du ikke har tenkt til å bruke data i det hele tatt, kan du nok gå for en av de på denne listen som det står har GSM: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_US_MVNO

Lenke til kommentar

Har du en iPhone 4 er det bare AT&T som er mulig for deg hvis du vil ha 3G-dekning, siden T-mobile bruker andre frekvenser. Da må du ha en smarttelefonplan, siden de sjekker IMEI opp mot abonnementet du har. Da blir det typisk $60+ i mnd. tror jeg.

 

Hvis du ikke har tenkt til å bruke data i det hele tatt, kan du nok gå for en av de på denne listen som det står har GSM: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_US_MVNO

 

Oi! Dette var jeg ikke klar over!

Men jeg skal kjøpe iPhone 4 i Norge.

Vil ikke den da fungere med f.eks. Virgin Mobile ( http://www.virginmobileusa.com/cell-phone-plans ) som har latterlig billige plans?

Lenke til kommentar

Nei, Virgin vil ikke fungere fordi de bruker CDMA nettverket til Sprint. Du har kun mulighet til å velge ATT eller T-mobile, eller en annen operatør som bruker nettene til disse. De to andre operatørene Verizon og Sprint bruker ikke GSM men CDMA.

 

Det er heller ikke sikkert at du kan bruke en operatør selv om de bruker GSM nettet til ATT eller T-mobile. Tracfone er f.eks. et billig alternativ, men det går bare an å bruke SIM-kortet i telefoner de selger selv om du har opplåst mobil..

Lenke til kommentar

Nei, Virgin vil ikke fungere fordi de bruker CDMA nettverket til Sprint. Du har kun mulighet til å velge ATT eller T-mobile, eller en annen operatør som bruker nettene til disse. De to andre operatørene Verizon og Sprint bruker ikke GSM men CDMA.

 

Det er heller ikke sikkert at du kan bruke en operatør selv om de bruker GSM nettet til ATT eller T-mobile. Tracfone er f.eks. et billig alternativ, men det går bare an å bruke SIM-kortet i telefoner de selger selv om du har opplåst mobil..

 

 

Det er jo helt sykt! Fatter ikke at amerikanerne skal gjøre det så vanskelig, og at det ikke bare går an å bruke en mobiltelefon uansett hva slags merke i alle nettverk.

Med andre ord, så er det ikke mulig for meg å kjøpe en iPhone 4 i Norge, ta den med til USA og benytte fri operatør... jaja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...